توزیع عادلانه ثروت در بخش گردشگری محقق می‌شود
کد خبر: 3741717
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

توزیع عادلانه ثروت در بخش گردشگری محقق می‌شود

گروه فرهنگی ــ رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: توزیع عادلانه ثروت از مسیر گردشگری محقق می‌شود و با ایجاد خانه‌های بوم‌گردی در روستاها، امروز شاهد مهاجرت معکوس هستیم.

توزیع عادلانه ثروت در بخش گردشگری محقق می‌شود

به گزارش ایکنا از همدان، علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز، 5 شهریورماه در آئین افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی رویداد همدان 2018 بیان کرد: صنعت بیمه و بانکداری با روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند و استفاده فزاینده استفاده از این تکنولوژی با چالش روبروست اما روند رو به رشد گردشگری همچنان با شتاب ادامه دارد.
وی نقش‌آفرینی گردشگری را در سه بخش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست و اضافه کرد: در بخش اقتصادی می توان به ارز آوری صنعت گردشگری توجه داشت چرا که باعث اشتغالزایی با سرمایه پایین ترو ارزآوری بیشتر بود.
مونسان تصریح کرد: گردشگری عامل تحرک سایر بخش‌ها است، اوج این تحرک را در ایام تعطیلات نوروزی می‌توان دید که با ورود گردشگران به شهرهای مختلف شاهد رونق در کشاورزی، صنعت ریلی و جاده ای، کسب و کار شهری و درآمدزایی هستیم.
وی در بخش اجتماعی صنعت گردشگری به توزیع عادلانه ثروت اشاره کرد و گفت: یکی از مولفه های مهم اجتماعی توزیع عادلانه ثروت در جامعه است که با گردشگری تحقق می یابد، همچنین جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر همواره مورد توجه دولتها بوده که امروزه با ایجاد خانه ههای بوم گردی در روستاها تا حدودی شاهد روند مهاجرت معکوس جوانان به روستاها هستیم.
مونسان ادامه داد: امروزه اقامتگاه‌هایی در روستاها شکل گرفته که باعث ایجاد اشتغال و تحرک در این بخش شده و شاهد افزایش امید و نشاط اجتماعی و شور و هیجان با تحرک صنعت گردشگری هستیم.

معرفی تاریخ کهن ایران؛ از مسیر گردشگری
وی در بخش فرهنگی صنعت گردشگری نیز گفت: ایران با تاریخ کهن خود در تمدن جهانی نقش‌آفرین بوده و این تاریخ نیاز به معرفی دارد که از مسیر گردشگری قابل انتقال است، هر گردشگر در بازگشت از ایران تبدیل به یک سفیر فرهنگی می‌شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه به ازای هر 10 شغل در دنیا یک شغل مرتبط با صنعت گردشگری است، ادامه داد: اگر نگاهی به داشته‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی خود داشته باشیم جایگاه ایران را در می یابیم، وجود یک میلیون اثر تاریخی، بیش از 34 هزار اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی و 23 اثر ثبت شده جهانی ایران را در حوزه گردشگری در زمره 10 کشور برتر دنیا قرار می دهد.
مونسان دیگر مزیت ایران برای پذیرش گردشگر در ایران را امنیت حاکم بر این کشور عنوان کرد و افزود: توجه ویژه دولت به این بخش، اقبال سرمایه گذاران به حوزه گردشگری با توجه به نرخ بالای بازده و علاقه گردشگران برای بازدید از جاذبه های گردشگری این کشور باعث شده روند رو به رشدی را شاهد باشیم و در افق چشم‌انداز به پذیرش 20 میلیون گردشگر امیدوار باشیم.
وی اضافه کرد: بیش از 1900 پروژه با حجم سرمایه‌گذاری 43 هزار میلیارد تومان در بخش گردشگری نشان از توجه دولت به این بخش دارد، پیش بینی می شود تا پایان کار دولت دوازدهم 1200 پروژه به بهره‌برداری برسد و شاهد تحول عظیمی در این بخش باشیم.
وی بیان کرد: تا پیش از دولت یازدهم، 125 هتل 4 یا 5 ستاره در کشور وجود داشت که امروز به 158 هتل رسیده و تا پایان کار دولت به 280 هتل خواهد رسید.
مونسان همچنین با اشاره به موقعیت خوب تاریخی و طبیعی همدان تأکید کرد: این استان می تواند مقصد جدید گردشگری باشدچراکه آب و هوای بی‌نظیر استان، آن را در زمره 5 استان برتر کشور قرار داده است و نشست فعالان گردشگری می تواند در معرفی ناشناخته های این حوزه موثر باشد.
انتهای پیام

captcha