رشد ۸ درصدی ورود گردشگران به شهر ملی سوزن‌دوزی
کد خبر: 3767635
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

رشد ۸ درصدی ورود گردشگران به شهر ملی سوزن‌دوزی

گروه اجتماعی ـ رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر گفت: از اول مهرماه ۹۷ تاکنون ورود گردشگران ایرانشهر، شهر ملی سوزن‌دوزی، به نسبت مدت مشابه، ۸ درصد رشد داشته است.

رشد 8 درصدی ورود گردشگران به شهر ملی سوزن‌دوزی

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌ نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، عبدالحمید خدایاری گفت: با ثبت ایرانشهر به‌عنوان شهر ملی سوزن‌دوزی در فهرست آثار ملی کشور، ورود گردشگران به این شهر با هدف بازدید از کارگاه‌های سوزن‌دوزی افزایش چشمگیری داشته است.
رئیس‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر افزود: از اول مهرماه 97 تاکنون ورود گردشگران به نسبت مدت مشابه، 8 درصد رشد داشته است که با توجه به اینکه هنوز در ابتدای فصل حضور گردشگر هستیم پیش‌بینی می‌شود تا 20 درصد رشد را در واقع‌بینانه‌ترین حالت شاهد باشیم.
این مقام مسئول ادامه داد: فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری ایرانشهر با توجه به ملی شدن این شهر بسیار ضروری است.
وی بیان کرد: در این راستا برنامه‌های زیادی در دستور کار اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار دارد که راه‌اندازی دبیرخانه شهر ملی سوزن‌دوزی در تسهیل این برنامه‌ها بسیار موثر خواهد بود.
خدایاری اظهار کرد: تاکنون یک هتل و سه اقامتگاه بومگردی در این شهرستان راه‌اندازی شده و دو اقامتگاه دیگر موفق به دریافت موافقت اصولی از اداره‌کل میراث فرهنگی استان شده‌اند که پیش بینی می‌شود تا پایان سال 98 تعداد اقامتگاه‌های بومگردی این شهرستان به بیش از هفت اقامتگاه برسد.

انتهای پیام

captcha