ورود ۵ میلیون گردشگر خارجی به کشور طی سال گذشته
کد خبر: 3791307
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳

ورود ۵ میلیون گردشگر خارجی به کشور طی سال گذشته

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تعداد ورودی گردشگران خارجی به كشور درسال گذشته را ٥ میلیون و ١٠٠ هزار نفر اعلام كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور شب گذشته، 28 بهمن‌ماه در مراسم اعطای نشان جهانی به منبت آباده، تعداد ورودی گردشگران خارجی به كشور درسال گذشته را ٥ میلیون و ١٠٠ هزار نفر اعلام كرد و افزود: سال ٩٦ موفق به جذب درآمد ٧.٥ میلیارد دلاری حاصل از گردشگری شدیم.
وی با اشاره به صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران در سال ۹۶، گفت: ۲۵۰ میلیون دلار از کل حجم ریالی صادرات به شکل چمدانی توسط گردشگران و مابقی از طریق گمرک کشور صادر شده است.
مونسان به آثار فاخر جهانی فارس از جمله محور ساسانی و منبت آباده نیز اشاره كرد و گفت: ایران رتبه نخست ثبت شهرهای جهانی را به اختصاص داده كه این مهم نشان از فرهنگ و هنر مردمان این سرزمین است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به پتانسیل مطلوب ایران در حوزه گردشگری و صنایع دستی، گفت: امكان ارتقا و تقویت این صنعت وجود دارد.
مونسان ادامه داد: در صنعت گردشگری و صنایع دستی با اندک سرمایه‌گذاری میتوانیم ایجاد شغل و درآمد کنیم که این نشان از از ویژگی‌های بخش گردشگری کشور به شمار می‌رود.
وی با اشاره به فعال بودن ۴۰۰ رشته در حوزه صنایع دستی و گردشگری، عنوان كرد: سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور در سال گذشته با کمک هنرمندان موفق به ایجاد اشتغال در این حوزه شده است که نقش مهمی را ایفا می‌کند.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینكه جوانان به این صنعت وابستگی بیشتری نشان می‌دهند، گفت: بخش صنایع دستی و گردشگری به نشاط اجتماعی کمک می‌کند و به همین دلیل ارتقای این کار باعث ایجاد کارکرد اجتماعی، فزهنگی و اقتصادی می‌شود.
انتهای پیام

captcha