15 سال حرکت قرآنی خودجوش با تربیت قاریان و حافظان جوان در حمیدیه
کد خبر: 3794095
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱

15 سال حرکت قرآنی خودجوش با تربیت قاریان و حافظان جوان در حمیدیه

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ جلسه شهید جاویدالاثر عبد عبیات در حالی 15 سال از فعالیت خودجوش خود را پشت سر گذاشته است که با همتی مردمی و خودجوش علاوه بر اداره این جلسه، جلسات دیگر شهر را گسترش داده و قاریان و حافظان بسیاری را تربیت کرده است.

شهید عبیات

به گزارش ایکنا از خوزستان، از 15 سال گذشته تاکنون در شهرستان حمیدیه جلسه قرآن شهید جاویدالاثر عبد عبیات در حال برگزاری است. این جلسه قرآنی مخاطبانی از همه سنین و سطح سواد و قشر را دارد که برای قرائت قرآن و آموزش کلام وحی دور هم جمع می‌شوند. 

کودکان ونوجوانان بسیاری مخاطب این جلسه قرآنی هستند که می‌توانند در آینده قرائت خوزستان را تعالی ببخشند. 

استعدادهای قرآنی فراوان در حمیدیه 

شهرستان حمیدیه از جمله شهرهای مستعد استان خوزستان در زمینه فعالیت‌های قرآنی است؛ کسب رتبه‌های برتر دانش آموزان این شهر در مسابقات قرآن آموزش و پرورش و کشور گواه این مطلب است که البته برگزاری جلسات هفتگی خانگی که به همت مردم همان منطقه برپا می‌شود حتما در به دست آمدن این موفقیت‌ها تاثیرگذار است. 

مهدی عبیات، مسئول برگزاری جلسات قرآنی شهید عبد عبیات در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا از خوزستان، با اشاره به اینکه این جلسه فعالیت خود را از سال 83 آغاز کرده است، گفت: در حال حاضر با جمعیتی حدود 100 نفر در هفته جلسه را برگزار می‌کنیم. این جلسه در خانه‌های افرادی که در جلسه حضور دارند برپا می‌شود و همه خرج و مخارج آن هم مردمی تامین می‌شود.

شهید عبیات

وی ادامه داد: اعضای جلسه بعد از این همه سال بر قرائت قرآن مسلط شده‌اند. ما با برگزاری این جلسه موفق شدیم که قاریان و حافظان زیادی تربیت کنیم. هدف از برگزاری این جلسات ترویج فرهنگ قرآنی در شهرستان و جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی به وسیله جذب جوانان به قرآن کریم است.

مثل یک زمین حاصلخیز می‌مانیم، نیرو داریم، اما امکانات نداریم

عبیات گفت: من در جلسه با استاندار خوزستان که ماه رمضان برگزار شد هم گفتم در شهرستان حمیدیه از فعالیت‌های قرآنی حمایت نمی‌شود. امکانات خوبی برای فعالیت‌های ورزشی در نظر گرفته می‌شود، اما برای فعالیت‌های قرآنی این طور نیست، ما مثل یک زمین حاصلخیز می‌مانیم، نیرو داریم، اما امکانات نداریم.

شهید عبیات

این فعال قرآنی افزود: از ابتدا که فقط یک جلسه قرآن در حمیدیه دایر بود، فعالیت خود را شروع کردیم و الان چهارده تا پانزده جلسه قرآنی در این شهرستان تشکیل می‌شود. جلسه قرآن ما به نام «سردار شهید عبیات» به منظور حمایت از این جلسات به آنها قرآن و رحل اهداء می‌کند.

وی بیان کرد: جلسات خیلی در روحیه نوجوانان و جوانان تاثیر دارد. ما سعی کردیم که آنها را در این فضا حفظ کنیم اما نیاز به حمایت داریم. وقتی استقبال نوجوانان از جلسات قرآنی هست انتظار می‌رود که این فرصت برای مسئولان مهم باشد و از آن حمایت کنند. الان ما نزدیک به 20 حافظ قرآن کریم از همین جلسه داریم که در شهرستان هستند. 

گفتنی است، شهید جاویدالاثر عبد عبیات با سیره‌ای اسلامی و قرآنی با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه های حق علیه باطل رفت و شجاعانه به دفاع پرداخت. سرانجام در یکی از ماموریت‌ها در منطقه عملیاتی پاسگاه سوبله(از توابع بستان) با دیگر یاران خود مورد اصابت خمپاره دشمن حقیر قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد. پیکر پاک شهید عبد عبیات همچنان مفقود است؛ این جلسه قرآنی توسط برادرزاده سردار شهید عبیات به یاد عموی بزرگوارش تشکیل شده و اداره می‌شود. 

انتهای پیام

captcha