بعثت، ولادتی جدید است
کد خبر: 3800951
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

بعثت، ولادتی جدید است

گروه فرهنگی - دبیر کل جمعیت دوستی ایران و فلسطین گفت: تولد حقیقی و معنوی انسان سند زندگی و علت وجود انسان است، ولادت دوم، یک ولادت روحی و ایمانی برای گشوده شدن در‌های آسمانی به روی بشر و بعثت در حقیقت یک ولادت جدید است.

بعثت در حقیقت یک ولادت جدید استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد البهیثی روز گذشته در همایش «سفیر هدایت» که در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، در جمع علمای اهل تسنن و شیعه در خصوص اهمیت این همایش اظهار کرد: امروز به دو مناسبت مهم در این مراسم حضور پیدا کرده‌ایم که نخست بعثت نبوی و دیگری روز اسراء و معرا است.

وی ادامه داد: در پاسخ به این سوال که بعثت پیامبر چیست باید گفت رویدادی مهم در تاریخ انسانیت است، تحویل قدرت از پادشاهی به پادشاه دیگر و یا تسلط یک حاکم بر تعدادی از مردم در یک منطقه جغرافیایی نیست بعثت پیامبر موضوعی مهم‌تر و عظیم‌تر از این مباحث است.

دبیر کل جمعیت دوستی ایران و فلسطین بیان کرد: از زبان حضرت عیسی مسیح نقل شده است: «به ملکوت آسمان‌ها نمی‌روند مگر کسانی که دوبار به دنیا بیایند». یک بار همان متولد شدن اولیه انسان (مادی و دنیوی) و دیگری تولد معنوی و روحانی انسان است.

البهیثی بیان کرد: قرآن کریم نیز به سخن حضرت عیسی مسیح اشاره کرده است. در حقیقت تولد حقیقی و معنوی انسان سند زندگی و علت وجود انسان محسوب می‌شود. ولادت دوم، یک ولادت روحی و ایمانی برا گشوده شدن در‌های آسمانی به روی بشر و بعثت در حقیقت یک ولادت جدید است.

وی افزود: بعثت پیامبر(ص) در حقیقت پیامی بود برای نشان دادن اینکه این رسالت که آخرین رسالت در میان انسان‌هاست. بعثت پیامبر(ص) در حقیقت دست‌های شیاطین را بست و میان آن‌ها و آسمان‌ها مانع بزرگی ایجاد کرد.

دبیر کل جمعیت دوستی ایران و فلسطین اظهار کرد: این رسالت در حقیقت بین شیطان و خداوند، به هیچ وجه چیزی از وجود شیطان در آن قرار نداده است. همچنین بین انسان و شیطان یک امر کاملا معنوی و الهی بود و بسیاری از وسوسه‌های شیطانی که در بسیاری از موارد وجود دارند در بین رابطه خداوند و پیامبر(ص) و همچنین پیامبر(ص) و انسان جایگاهی نداشت.

بعثت پیامبر(ص)، دعوت به وحدت و همبستگی
البهیثی خاطرنشان کرد: بعثت پیامبر(ص) در حقیقت دعوت به وحدت و همبستگی قومیت‌های مختلف بود. دعوت به بعثت نبوی فقط برای مسلمانان نبود. بلکه دعوت همه جهانیان به این وحدت بود. این وحدت نه تنها رسالت پیامبر(ص) بلکه پیام دعوت همه امت پیامبر(ص) نیز بوده که بدون اولویت شیعه و سنی به این وحدت و همبستگی دعوت می‌کنند.

وی ادامه داد: بحث در مورد وحدت شیعه و سنی بسیار ناراحت کننده و مایوس کننده است، چرا که این مسائل جزء بدیهیات هستند و ما نباید در خصوص این مسائل صبحت کنیم. قرآن کریم در خصوص توحید و جایگاه آن همواره تاکید داشته و این جایگاه توحید است که وحدت بین امت اسلامی و سایر قومیت‌های جهان را برقرار ساخته است.

امت اسلامی، امتی پراکنده است
دبیر کل جمعیت دوستی ایران و فلسطین خاطرنشان کرد: متاسفانه مسلمانان تنها در همین مراسم بعثت گرد‌هم می‌آیند. امت اسلامی پراکنده است. بار‌ها قرآن کریم به وحدت و اتحاد مسلمانان اشاره کرده است، این آیات سنت الهی هستند اما جایگاه حقیقی این آیات کجا هستند؟

البهیثی بیان کرد: مضمون آن آیات در قرآن کریم فقط وحدت مسلمانان نبوده بلکه شامل تمام انسان‌های سر‌تا‌سر جهان می‌شود. متاسفانه بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز در مورد وحدت شیعه و سنی صحبت می‌کنیم، که این موضوع باعث تاسف است‌.

وی اضافه کرد: در بعضی موارد به خود حق می‌دهم که به برخی افراد که در مورد وحدت سخن می‌گویند شک کنم، چرا که سخنان آنان تنها در حد شعار بوده و هیچ‌گاه جامعه عمل به آنان نپوشانده‌اند.

دبیر کل جمعیت دوستی ایران و فلسطین اظهار کرد: اگر قرآن به عنوان یک امر الهی ما را به وحدت دعوت نمی‌کند و پیامبر نیز ما را جمع نمی‌کند حداقل عاقل باشیم، قومی که نه قرآن و نه پیامبر دارد، همچون یهودیان که با وجود اختلاف‌ها و خون‌ریزی‌ها با تکیه بر عقلانیت، وحدت خود را حفظ کرده‌اند.

البهیثی اضافه شد: هر رویداد یا توافقی را که در این جهان می‌بینیم بین یهودیان و مسیحیان بسته شده به دلیل همان توافق عقلانی است. دین مسیحی و یهودی از مذاهب مختلفی تشکیل شده‌اند، اما آیا تاکنون ادعایی مبنی بر اختلاف آنان شنیده‌اید؟ همه آن مذاهب با یک عنوان و با یک دین مسیحی یا یهودی مطرح می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر حتی با قدرت عقل هم به وحدت پی نبریم و اتحاد خود را حفظ نکنیم چه کسی می‌خواهد این هم‌دلی و یکپارچگی را ایجاد کند؟ مسیحیان و یهودیان روز و شب در حال کارکردن علیه ما هستند تا تفرقه‌های بین ما را پررنگ تر می‌کنند.

دبیر کل جمعیت دوستی ایران و فلسطین عنوان کرد: شما علما میراث‌داران انبیاء و پیامبران و عامل رسالت سنگینی هستید. تفرقه میان مسلمانان، نابود کننده قدرت و توانایی اسلام است. تا زمانی که ما متفرق باشیم بر ما برکتی نازل نخواهد شد و یهودیان و صهیونیست‌ها هستند که زمینه‌های قدرت را از ما خواهند گرفت.

البهیثی بیان کرد: ما امتی هستیم که انتظار زیادی از ما می‌رود. ماموریت ما همان ماموریت پیامبر اسلام(ص) است. متاسفانه تنها مسئله تفرقه نیست بلکه تعداد زیادی از افراد به تفرقه اکتفا نکردند و به سمت حاکمان کشور‌های غیر‌اسلامی رفتند تا قدرت‌افزایی کنند.

وی افزود: در زمانی زندگی می‌کنیم که افرادی افتخار قدرت‌افزایی از طریق کشور‌های غیر اسلامی می‌کنند. آیا اکنون چیزی از اسلام مانده است؟ مسلمانان در شرایطی که برکت این امت به جیب غیر مسلمانان می‌رود، باید از از سطل‌های زباله غذای خود را فراهم کنند.

دبیر کل جمعیت دوستی ایران و فلسطین اظهار کرد: شما در ایران زندگی می‌کنید، در کشوری که از همان ابتدای انقلاب مبارکش دست ظلم و تجاوز را از کشور خود کوتاه کرد و به دیگر کشور‌ها اجازه دخالت نداد. من با دیدن همه جنایات علیه فلسطین از کودکی باز هم می‌گویم که ما امت توانمندی هستیم و در کنار هم قطعا پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام

captcha