آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3806097
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان استان امروز در شهرستان زاهدان در حال برگزاری است.

مهدی قنبری، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان استان امروز در شهرستان زاهدان در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه امسال نیز همانند سال گذشته مسابقات مرحله استانی به‌صورت قطب‌بندی شده برگزار می‌شود، ادامه داد: این مسابقات تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه در پنج قطب زهک، زاهدان، سراوان، ایرانشهر و چابهار برگزار می‌شود.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در این دوره از مسابقات، دانش‌آموزان در ۱۱ رشته پسران و ۹ رشته دختران شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ قرآن، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، مداحی و انشاء نماز به رقابت می‌پردازند.
وی افزود: همچنین در این دوره از مسابقات، فرهنگیان نیز در 5 رشته، شامل قرائت، حفظ 10 جزء، حفظ کل، احکام و نهج‌البلاغه به رقابت می‌پردازند.
قنبری با بیان اینکه برگزاری مسابقات به‌صورت قطبی حضور استعدادهای قرآنی را تسهیل می‌کند، اظهار کرد: در پایان، منتخبان هر رشته به‌عنوان نماینده استان سیستان و بلوچستان به مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز که بعد از ماه مبارک رمضان در زنجان و خراسان رضوی برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سیستان وبلوچستان

آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سیستان وبلوچستان

انتهای پیام

captcha