حضور ۸۰ گروه جهادی در مناطق سیل‌زده سیستان
کد خبر: 3806654
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

حضور ۸۰ گروه جهادی در مناطق سیل‌زده سیستان

گروه اجتماعی ــ مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان گفت: از نخستین دقایق جاری شدن سیلاب در روستا‌های شهرستان هیرمند، حدود ۸۰ گروه جهادی در منطقه سیستان حاضر شده و به کمک‌رسانی به مردم و جلوگیری از خسارات سیل مشغول شدند.

علی‌اکبر جعفری، مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: از نخستین دقایق جاری شدن سیلاب در روستاهای شهرستان هیرمند، حدود 80 گروه جهادی در منطقه سیستان حاضر شده و به کمک‌رسانی به مردم و جلوگیری از خسارات سیل مشغول شدند.
وی بیان کرد: بسیج سازندگی از نخستین دقایق وقوع سیلاب، در کنار قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و تیپ حضرت علی اکبر(ع) خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده را آغاز کرد تا کمترین خسارت و آسیب‌ها متوجه مردم شود.
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان ادامه داد: ساخت مجدد دایک نیاتک که در جریان سیلاب تخریب شده بود، ترمیم سیل‌بندها برای ممانعت از ورود آب به روستاها، کمک به تخلیه روستاها و انتقال لوازم روستاییان با قایق، تخلیه آب از روستاها، همکاری با امدادگران هلال احمر و توزیع بیش از 400 بسته غذایی میان مردم سیل‌زده از جمله اقدامات گروه‌های جهادی بوده است.
جعفری با بیان اینکه 9 روستای شهرستان هیرمند در جریان سیل آسیب دیدند، افزود: برای خدمات‌رسانی بهتر و برقراری آرامش مجدد در منطقه، این روستاها را بین نواحی، پایگاه‌ها و گروه‌های جهادی تقسیم‌بندی کردیم و 30 گروه جهادی از استان و خارج از استان مسئولیت فعالیت در مرحله آرامش را پذیرفتند.
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی همچنان در کنار مردم حضور خواهند داشت، اظهار کرد: ترمیم و بازسازی خانه‌ها و بناهای آسیب‌دیده از دیگر برنامه‌های ما در منطقه است.

حضور 80 گروه جهادی در مناطق سیل‌زده سیستان

حضور 80 گروه جهادی در مناطق سیل‌زده سیستان

انتهای پیام

captcha