تفکر و حضور قلب؛ بهترین راه ارتباط با معبود در لیالی قدر
کد خبر: 3815158
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

تفکر و حضور قلب؛ بهترین راه ارتباط با معبود در لیالی قدر

گروه معارف ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: انجام اعمال وارده در مفاتیح در شب‌های قدر بسیار با ارزش است اما تفکر و حضور قلب، بهترین راه ارتباط با معبود در لیالی قدر است.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: در این شب‌ها که لیالی قدر است، بقاع متبرکه نیز مانند مساجد میزبان روزه‌داران بوده و برنامه‌هایی مانند قرائت قرآن و ادعیه وارده در این شب‌ها، سخنرانی مذهبی، ذکر مصائب اهل بیت(ع) و مراسم قرآن به سر گذاشتن برگزار می‌شود.
وی افزود: در متون روایی بسیار به استغفار در ماه مبارک رمضان سفارش شده اما این شب‌ها برای توبه و استغفار از جایگاه ویژه‌تری برخوردار است و نباید مؤمنان این فرصت‌ها را از دست بدهند.
مؤمنی مقدم اظهار کرد: گرچه همان طور که در سوره مبارکه قدر آمده «وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ» ما به‌درستی نمی‌توانیم این شب‌ها را درک کنیم اما در بیان ارزش و جایگاه این لیالی همین بس که «لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ»، فضیلت آن از هزار ماه برتر است.
وی ادامه داد: مؤمن زیرک است و باید هوشمندانه از این شب‌ها که هر عمل خیری در آن برابر است با هزار عمل خیر در سایر ماه‌ها، برای برداشتن توشه راه استفاده کند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان بیان کرد: اعمالی که برای این شب‌ها در مفاتیح‌الجنان وارد شده هر کدام وسیله‌ای هستند برای برقراری ارتباط روح انسان با حضرت باریتعالی اما باید دقت داشته باشیم که دربند صرف انجام این اعمال باقی نمانیم و بیشتر از همه با تفکر و ارتباط قلبی، خود را به خالق بی‌همتا نزدیک و بی واسطه با او صحبت کنیم.
مؤمنی مقدم افزود: مهم‌ترین مسئله‌ای که در شب‌های قدر باید به آن توجه داشت، برقراری ارتباط با خداست، هر ذکری، دعایی، تفکری و عملی که این ارتباط را برقرار کند، ثواب دارد.

انتهای پیام

captcha