سرنوشت انسان بر اساس ظرفیت او مقدّر می‌شود
کد خبر: 3815232
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

سرنوشت انسان بر اساس ظرفیت او مقدّر می‌شود

گروه معارف ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل گفت: شب قدر، شب مقدرات و امضای سرنوشت یکساله انسان است که براساس ظرفیت خود انسان مقدر خواهد شد؛ لذا فرصتی است تا با احیا و توسل به درگاه الهی و توبه بهترین سرنوشت را برای خود رقم بزنیم.

حجت‌الاسلام محسن عارفی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: شب قدر، شبی پر برکت و با عظمت است؛ خداوند در قرآن کریم برای اشاره به اهمیت و عظمت این شب، می‌فرماید «وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ» تو چه می‌دانی که شب قدر، چیست.
وی ادامه داد: شب قدر، شب مقدرات و امضای سرنوشت یکساله انسان است که براساس ظرفیت خود انسان مقدر خواهد شد؛ لذا فرصتی است تا با احیا و توسل به درگاه الهی و توبه بهترین سرنوشت را برای خود رقم بزنیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل بیان کرد: توبه و انابه کلید رحمت الهی است و بسیاری از حوادث ناگوار و عذاب الهی را در دنیا و آخرت می‌توان حذف و یا تغییر داد؛ لذا در حدیثی پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند «‌من احیا لیله القدر حول عنه العذاب الی السفه القابله»، هر کس شب قدر را احیاء بدارد تا سال آینده عذاب از او برداشته می‌شود.
وی اظهار کرد: از آنجایی که در روایاتی دیگر به انجام اعمالی از جمله توسل، ذکر و دعا در این شب بسیار سفارش شده است، روشن است که احیاء باید همراه با دعا و نیایش و توجه به درگاه الهی باشد.
عارفی افزود: به فرموده امام صادق(ع) مقدرات در شب نوزدهم تعیین و در شب بیست و یکم تأیید و در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان امضاء می‌شود؛ لذا می‌توان گفت شب قدر آغاز سال معنوی انسان‌هاست.
رئیس تبلیغات اسلامی زابل عنوان کرد: رویش معنوی مؤمنین به‌ویژه جوانان در این ماه و در این شب‌ها چشمگیر است؛ تمامی مساجد و هئیات مذهبی با برپایی مناجات و قرائت جزء‌خوانی قرآن کریم و قرائت جوشن کبیر و انجام قرآن به سر، پذیرای مؤمنین هستند و برنامه‌ریزی شده است تا از تمام ظرفیت فرهنگی و مذهبی شهر جهت جذب جوانان و نوجوانان و مأنوس‌سازی با معنویت استفاده شود.

انتهای پیام

captcha