شرط اثبات محبت اهل بیت(ع)، عمل صالح است
کد خبر: 3816837
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

شرط اثبات محبت اهل بیت(ع)، عمل صالح است

گروه معارف ــ امام جمعه زاهدان گفت: معیار در اسلام، عمل است؛ شرط اثبات محبت اهل بیت(ع)، عمل صالح است؛ کسی که ادعا دارد عاشق اهل بیت(ع) است، باید در عمل، این ادعا را نشان دهد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان امروز، 13 خردادماه در نشست تفسیر قرآن و سبک زندگی اسلامی که در مسجد امام حسین(ع) زاهدان برگزار شد، گفت: گاهی برخی افراد، آن‌چنان دم از محبت اهل بیت(ع) می‌زنند که این‌گونه برداشت می‌شود که تو محبت اهل بیت(ع) داشته باشد، هر کاری کردی خاطرت جمع باشد؛ چنین چیزی در اسلام نیست.
وی ادامه داد: معیار در اسلام، عمل است؛ شرط اثبات محبت اهل بیت(ع)، عمل صالح است؛ کسی که ادعا دارد عاشق اهل بیت(ع) است، باید در عمل، این ادعا را نشان دهد.
امام جمعه زاهدان افزود: امام صادق(ع) فرمودند که ما پیامبران و امامان هیچ کدام خویش و قوم خداوند نیستیم و خدا با هیچ یک از پیامبران و امامان خویش و قومی ندارد و کار ما معیار است که آیا خدایی هستیم یا خیر.
محامی اظهار کرد: نباید دل به این خوش کنیم که حب علی(ع) کافی است؛ خود امیرمؤمنان(ع) مرد عمل بودند و به محبان خود نیز سفارش می‌کردند که عامل به اسلام باشند؛ محبت همراه عمل است که معنا پیدا می‌کند.
وی عنوان کرد: حضرت رسول خدا(ع) به دختر گرامیشان سفارش می‌کردند که فاطمه کار کن که فردا کاری از دست من برنمی‌آید، یعنی حتی به دخترشان می‌فرمودند که اهل عمل باشد؛ سیره ائمه(س) این‌گونه است.
امام جمعه زاهدان در ادامه با اشاره به این‌که نباید در امام‌شناسی دچار افراط و تفریط شویم، افزود: در هر چیزی باید میانه را نگه داشت؛ نه آنقدر پیامبر(ص) را بالا برد که برایشان مقام خدایی قائل شد و نه آن‌قدر پایین آورد که برخی صفات ناشایست را به ایشان نسبت داد.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: در زمان امام علی(ع) مردم دچار افراط و تفریط بودند؛ برخی ایشان را تا مقام خدایی بالا برده بودند، مانند علی‌اللهی‌ها که مورد نفرت امام(ع) قرار داشتند و برخی نیز ایشان را از دایره اسلام خارج می‌دانستند، مانند خوارج که هر دو مردود است.

انتهای پیام

captcha