۸ تیرماه؛ آغاز طرح حفظ قرآن «رحله ۵» در زاهدان
کد خبر: 3821186
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

۸ تیرماه؛ آغاز طرح حفظ قرآن «رحله ۵» در زاهدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: دوره‌های طرح تابستانی «رحله ۵» شامل آموزش حفظ چهار جزء قرآن کریم از شنبه، هشتم تیرماه در موقوفه زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: دوره‌های طرح تابستانی «رحله 5» شامل آموزش حفظ چهار جزء قرآن کریم از شنبه، هشتم تیرماه در موقوفه زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه این دوره‌ها به‌صورت شبانه‌روزی برگزار می‌شود، افزود: هر ساله دوره‌های تابستانی حفظ قرآن در سطح کشور، توسط مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بیت‌الأحزان و به میزبانی بقاع متبرکه و موقوفات برگزار می‌شود، اما امسال برای اولین بار در شهر زاهدان به میزبانی زائرسرای امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: این طرح ویژه آقایان 14 تا 22 سال است که به‌مدت دو ماه برگزار می‌شود و در آن، قرآن‌آموزان حفظ چهار جزء قرآن کریم را فرامی‌گیرند.
وی اظهار کرد: طی جلسات متعددی که از سوی ستاد طرح ملی رحله برگزار شده، مصوب شده است که به دلیل یکدست شدن طرح‌ها از لحاظ سنی و همچنین افزایش دامنه ثبت نامی، از سال آینده طرح ملی رحله در سه گروه سنی ۱۱ تا ۱۳ سال، ۱۴ تا ۱۶ سال و ۱۷ تا ۲۲ سال برگزار شود.
مؤمنی‌مقدم افزود: حاضران در طرح ملی رحله، به‌صورت شبانه‌روزی به حفظ قرآن کریم در تعطیلات تابستان می‌پردازند که مؤسسه بیت‌‌الاحزان پنجمین دوره آن را با مشارکت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خیران و مؤسسات قرآنی در ۴۲ مرکز در ۱۵ استان کشور برگزار می‌کند.

انتهای پیام

captcha