پوستر پنجمین همایش بین‌المللی «گفتگو و مناظرات رضوی» رونمایی شد
کد خبر: 3824103
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

پوستر پنجمین همایش بین‌المللی «گفتگو و مناظرات رضوی» رونمایی شد

گروه فرهنگی ــ پوستر پنجمین همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی ۱۱ تیرماه با حضور اعضای اتاق اندیشه‌ورز اردبیل رونمایی شد.

رونمایی از پوستر فراخوان پنجمین همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضویبه گزارش ایکنا از اردبیل، پوستر ‌پنجمین همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی اردبیل از سری برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) روز گذشته،  11 تیرماه با حضور اعضای اتاق اندیشه‌ورز و ستاد برگزاری‌ ‌رونمایی شد.

سیدناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این مراسم بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام یافته، استان اردبیل یکی از استان‌های موفق کشور در برگزاری برنامه‌های موضوعی شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در سال ٩٧ بوده است.

وی گفت: پنجمین دوره همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه حضرت امام رضا(ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار پژوهشی در زمینه سیره و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار و ترویج فرهنگ گفتگو و مناظره با الهام از مناظرات حضرت امام رضا(ع) در بخش‌های مقالات پژوهشی وبخش ویژه در آبان‌ماه ۹۸ برگزار خواهد شد.

اسحاقی با بیان اینکه تاکنون بیش از ٤٥ عنوان مقاله از محققان داخلی و خارجی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، افزود: برگزاری این همایش در نهادینه شدن فرهنگ گفتگو و مناظره مهم و تأثیرگذار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل بیان کرد: بخش ویژه این دوره از همایش با موضوع حضرت امام جواد(ع) برگزار می‌شود.

اسحاقی گفتمان دینی و ضرورت‌های آن در اندیشه رضوی، گفتگو و مناظرات رضوی و مذاکرات دیپلماتیک، بایسته‌ها و راهکارها، تاریخ علم در گفتگو و مناظرات رضوی، شاخص‌های فرهنگ عمومی در گفتمان رضوی، عِلمانیت در اندیشه و گفتمان رضوی، مناظره در سیره و فرهنگ رضوی و جایگاه گفتمان دینی در کتب فقهی و علوم اسلامی از محورهای اصلی پنجمین دوره همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی دانست.

وی با بیان اینکه بررسی جنبه‌های مختلف گفتگو و  مناظرات حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) به عنوان الگوی گفتگو و مناظره در‌ تاریخ اسلام، جریان‌شناسی گفتگو و مناظره در عصر حاضر، بررسی دلایل اجتناب علمای وهابیت از گفتگو و مناظره با علمای شیعه، نقش گفتگو و مناظره در رشد جامعه و حق‌جویی و حق‌یابی و احیای اسلام ناب محمدی(ص) در عصر حاضر از جمله محورهای اصلی پنجمین دوره همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی است، اظهار کرد: همچنین گفتگو و مناظرات علمای اسلام با اندیشمندان مسیحی و یهودی، نشانه‌شناسی گفتگو و مناظرات اسلامی، گفتگو و مناظره جایگزین مناقشه، نقش گفتگو و مناظره در صلح جهانی، جایگاه گفتگو و مناظره در روابط بین‌الملل و جایگاه گفتگو و مناظره در علوم اجتماعی از محورهای اصلی پنجمین دوره همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی است.

انتهای پیام

captcha