گیلان در دهه کرامت یکی از صحن‌های امام رضا(ع) می‌شود
کد خبر: 3824361
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴

گیلان در دهه کرامت یکی از صحن‌های امام رضا(ع) می‌شود

گروه اجتماعی ــ مسئول کانون جوانان رضوی گیلان با بیان اینکه همزمان با آغاز دهه کرامت کاروانی از خدام فرهیخته آستان قدس رضوی وارد شهرها می‌شود، تصریح کرد:‌ با برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت گیلان یکی از صحن‌های امام رضا(ع) می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، اسحاق معبود مژدهی، مسئول کانون جوانان رضوی استان گیلان امروز، 12 تیرماه در نشست خبری دوازدهمین دوره جشن‌های مردمی و بین‌المللی «زیر سایه خورشید»، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت، اظهار کرد:‌ کانون جوانان رضوی مجموعه‌ای سازمان‌یافته است که از سال 1381 فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی را آغاز کرده و به واسطه ارادت اعضای این مجموعه به علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) اقدام به برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت می‌کند.

وی با اشاره به وجود دهه محرم، ایام فاطمیه و شب‌های قدر، دهه کرامت را فرصت خوبی برای شادی معنوی دانست و افزود:‌ مردم ایران به واسطه وجود حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و بارگاه مقدس و متبرک امام رضا(ع) در کشور پیوند عمیق قلبی با اهل بیت عصمت و طهارت دارند و در روزهای غم و شادی خود به زیارت مشهد و قم می‌روند، لذا از سال 1383 بزرگداشت دهه کرامت را در تقویم کاری کانون جوانان رضوی قرار دادیم.

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان با اشاره به همکاری این مجموعه با آستان قدس رضوی، عنوان کرد:‌ تعدادی از خادمان حرم رضوی در دهه کرامت به شهرهای منتخب می‌روند و جشن‌های ویژه ولادت با سعادت امام رضا(ع) تحت عنوان «زیر سایه خورشید» را برگزار می‌کنند. در اولین دوره این جشن‌ها در سال 1387 هشت استان از جمله گیلان انتخاب شد و مردم میزبان کاروان خدام رضوی شدند.

معبود مژدهی با بیان اینکه امسال دوازدهمین دوره جشن‌های «زیر سایه خورشید» برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ امروز در بیش از سه هزار نقطه از کشور و 15 کشور دنیا از جمله عراق و افغانستان و ترکیه و پاکستان و نیجریه و آلمان و انگلستان جشن‌های «زیر سایه خورشید» برگزار می‌شود و شبکه ملی جوانان رضوی تبدیل به شبکه بین‌المللی جوانان رضوی شده است.

وی صبغه جشن‌های «زیر سایه خورشید» را کاملاً مردمی دانست و یادآور شد:‌ ستاد برگزاری جشن‌های «زیر سایه خورشید» یک تشکل غیردولتی است و جشن‌ها در همه کشورها بدون دخالت سیستم رسمی نظام جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

فعال فرهنگی گیلان با بیان اینکه همزمان با آغاز دهه کرامت کاروانی از خدام فرهیخته آستان قدس رضوی وارد شهرها می‌شود، تصریح کرد:‌ استان گیلان 17 تیرماه میزبان این کاروان خواهد بود و در 21 شهر، بخش و روستای گیلان برنامه خواهد داشت. زیارت گلزارهای شهدا، دیدار با ائمه جمعه و علمای شهر، حضور در بیمارستان‌ها و زندان‌ها و حضور در جمع مردم از جمله برنامه‌های کاروان خدام رضوی است.

وی کاروان خدام رضوی را حامل پرچم متبرک بارگاه علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) دانست و گفت:‌ با برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت به دنبال این هستیم که عطر شمیم رضوی استان ما را معطر کند و گیلان یکی از صحن‌های امام رضا(ع)‌ شود. در واقع برگزاری جشن‌های «زیر سایه خورشید» سنت زیارت از راه دور را که مورد تأکید ائمه اطهار(ع) است، احیا می‌کند.

معبود مژدهی با بیان اینکه ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت استان گیلان از شامگاه فردا، 13 تیرماه در رشت آغاز می‌شود، افزود:‌ جشن میلاد کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه ساعت 21 روز پنجشنبه، 13 تیرماه در مهدیه رشت و جشن ویژه دختران تحت عنوان «من مثل معصومه» ساعت 18 روز جمعه، 21 تیرماه در سالن شهدای ناجای رشت برگزار می‌شود.

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان از اجرای برنامه استقبال مردم از کاروان خادمین حرم مطهر رضوی رأس ساعت 18 روز پنجشنبه، 20 تیرماه از میدان شهرداری به سمت میدان صیقلان و سپس حرم مطهر فاطمه اخری خبر داد و اظهار کرد:‌ جشن بزرگ میلاد امام رضا(ع) نیز ساعت 21 روز شنبه، 22 تیرماه در میدان شهرداری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور بیش از 30 هزار نفر در مراسم استقبال از خدام رضوی در گیلان، اضافه کرد:‌ سال گذشته بزرگترین استقبال خیابانی مردمی از کاروان خدام رضوی را در سطح کشور داشتیم که نشان‌دهنده ارادت قلبی مردم گیلان به امام رضا(ع) است.

معبود مژدهی از اجرای بیش از 195 عنوان برنامه در دهه کرامت گیلان طی سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ امسال می‌خواهیم از فرصت حضور مردم در جشن‌های «زیر سایه خورشید» بهره بگیریم و کمپین «از باب‌الجواد تا اربعین» را راه‌اندازی کنیم تا دل‌ها و ذهن‌های مردم متوجه اربعین حسینی شود. در واقع می‌خواهیم مردم یاد اربعین بیفتند و آماده حضور در حرکت بزرگ جهانی و آخرالزمانی پیاده‌روی اربعین شوند.

انتهای پیام

captcha