رونق اقتصادی در گرو امنیت و ایجاد زیرساخت‌ها به ثمر می‌نشیند
کد خبر: 3832508
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲

رونق اقتصادی در گرو امنیت و ایجاد زیرساخت‌ها به ثمر می‌نشیند

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رونق اقتصادی مستلزم تأمین امنیت و ایجاد زیرساخت‌هاست، چراکه برای جذب سرمایه‌گذار و به‌دنبال آن ایجاد تولید، وجود این دو مؤلفه بسیار ضروری و حیاتی است.

رونق اقتصادی در گرو امنیت و ایجاد زیرساخت‌ها استبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت شب گذشته، 13 مردادماه در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، گفت: سیستان‌وبلوچستان دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بی‌شماری است که بهره‌برداری و شکوفایی آن‌ها نیازمند توجه بیشتری است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: متأسفانه این استان در بسیاری از شاخص‌ها در رتبه پایینی قرار دارد که باید برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها تلاش مضاعفی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه سیستان‌وبلوچستان در حوزه توسعه یافتگی صنعتی نیاز به کار بسیار دارد، افزود: رونق اقتصادی مستلزم تأمین امنیت و ایجاد زیرساخت‌هاست، چراکه برای جذب سرمایه‌گذار و به‌دنبال آن ایجاد تولید، وجود این دو مؤلفه بسیار ضروری و حیاتی است.

صالحی‌نیا بیان کرد: با توجه به تحولاتی که در سطح بین‌المللی رخ داده، دولت در تأمین ارز با برخی محدودیت‌ها روبرو شده که طبق اولویت‌های تعریف شده بخش صنعت، برای پرداخت ارز مورد توجه قرار گرفته که قطعاً حمایت از تولید داخلی و توجه به تولید ملی مورد تأکید قرار گرفته است، به گونه‌ای که خرید ماشین‌آلات و تجهیزات واحدهای تولیدی و کارخانجات در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده، اشتغال و تکمیل زنجیره‌های مختلف صنعتی برای رسیدن به کالاهای مختلف در جهت تامین نیازهای کشور و شکوفایی صادرات دارند که مورد حمایت سیاست‌های کلان کشور است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: کارگروه‌هایی به منظور بیان نقطه نظرات، برنامه‌ها، طرح مسائل و مشکلات و راه‌های رفع نواقص و مشکلات پیش‌روی تولیدکنندگان تشکیل شده که شرکت‌کنندگان در این کارگروه‌ها نقطه نظرات خود را برای تولید و توسعه بیشتر بیان می‌کنند.

ضعف زیرساخت‌ها‌
علیرضا نورا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان‌وبلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: استان سیستان‌وبلوچستان از نعمت مرز، معادن بسیار و دریا برخوردار است، با این‌حال به‌ دلیل عقب ماندگی صنعتی پیشرفت چندانی نداشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ادامه داد: مهمترین مشکل صنعت استان، ضعف زیرساخت‌هاست که توجه ویژه دولت را می‌طلبد؛ دولت در دهه‌های متمادی کارهایی بسیاری انجام داده اما کافی نیست.

نورا بیان کرد: حضور کمرنگ شرکت‌های وابسته به دولت در این منطقه و نادیده گرفتن سیستان و بلوچستان در اعطای ارزهای دولتی از جمله عوامل عدم توسعه‌یافتگی صنعتی این منطقه بوده است.

انتهای پیام

captcha