سرانه حمایتی مؤسسات قرآنی سیستان‌وبلوچستان پرداخت شد
کد خبر: 3839074
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

سرانه حمایتی مؤسسات قرآنی سیستان‌وبلوچستان پرداخت شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: بیش از یک میلیارد ریال سرانه حمایتی شش ماه نخست سال به برنامه‌های آموزشی مؤسسات قرآنی استان پرداخت شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: بیش از یک میلیارد ریال سرانه حمایتی شش ماه نخست سال به برنامه‌های آموزشی مؤسسات قرآنی استان پرداخت شد.

وی بیان کرد: در مرحله نخست از پرداخت حمایتی آموزشی به مؤسسات قرآنی که در سه ماه نخست سال صورت گرفته ۵۶۰ میلیون ریال به ۲۹ مؤسسه حائز شرایط و در دومین مرحله از پرداخت‌ها ۴۶۰ میلیون ریال به موسسه‌های استان پرداخت شده است.

مدیرکل ارشاد استان ادامه داد: پرداخت حمایت آموزشی به مؤسسه‌های قرآنی بر اساس تعداد قبول‌شدگان هر مؤسسه در آزمون سراسری یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تشویق مؤسسه‌ها به تربیت حافظان قرآن کریم در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم است.

مسگرانی افزود: در آزمون سراسری اسفند سال گذشته، این استان با قبولی بیش از ۳۶۰ حافظ کل یکی از استان‌های موفق کشور بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه موضوع حفظ قرآن کریم یکی از نقاط قوت استان در حوزه قرآن است، اظهار کرد: علاوه بر پرداخت مبالغ حمایتی مذکور، برگزاری کارگاه «تدبر در قرآن» و دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در شهرهای مرزی و محروم استان با مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال یکی از دیگر حمایت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای فعالیت‌های قرآن و عترت است که این امر نشان از نگاه ویژه به این موضوع مهم در استان دارد.

انتهای پیام

captcha