برگزاری آزمون‌های پایانی تربیت معلم قرآن در زاهدان
کد خبر: 3845661
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

برگزاری آزمون‌های پایانی تربیت معلم قرآن در زاهدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مرکز قرآنی بحرالعلوم زاهدان گفت: آزمون پایانی دوره‌های تربیت مدرس روخوانی قرآن، تربیت معلم تجوید و تربیت مربی پیش‌دبستانی (آشنایی و انس کودکان با قرآن) در این مؤسسه قرآنی آغاز شد.

سهیلا صفرزایی، مدیر مرکز قرآنی بحرالعلوم شهرستان زاهدان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌‌و‌بلوچستان، گفت: آزمون پایانی دوره‌های تربیت مدرس روخوانی قرآن، تربیت معلم تجوید و تربیت مربی پیش‌دبستانی (آشنایی و انس کودکان با قرآن) از امروز، 7 مهرماه در این مؤسسه قرآنی آغاز شد.

وی با بیان اینکه مرحله کتبی آزمون پایانی این دوره‌ها تا پایان هفته آینده برگزار می‌شود، افزود: آزمون شفاهی نیز از فردا آغاز شده و تا آخر مهرماه برای گروه‌های مختلف برگزار می‌شود.

مدیر مرکز قرآنی بحرالعلوم زاهدان بیان کرد: دوره تربیت مربی پیش‌دبستانی ویژه بانوان بزرگسال با سطح تحصیلات حداقل دیپلم، به‌صورت کارگاهی برگزار شد؛ دوره تربیت مدرس روخوانی قرآن نیز به‌صورت کارگاه‌های دو یا سه روزه طی تابستان امسال برگزار شد.

وی اظهار کرد: دوره تربیت مربی تجوید قرآن نیز طی دو ماه برگزار شد. تأکید ما در این دوره‌ها بر این بوده است که مربیان ما هم خودشان بتوانند قرآن را با تجوید کامل تلاوت کنند و هم بتوانند نیاز نسل جوان را با راه اندازی کلاس‌های تجوید برطرف کنند.

صفرزایی عنوان کرد: شرکت‌کنندگانی که این دوره‌ها را با موفقیت سپری کنند، می‌توانند در مؤسسات و پیش‌دبستانی‌های قرآنی مشغول به تدریس شوند؛ لذا در طول دوره تلاش می‌شود تا افراد علاوه بر فراگیری نحوه آموزش قرآن، با اصول روانشناسی و مخاطب‌شناسی نیز آشنا شوند.

انتهای پیام

captcha