رشد ۲۳ درصدی ورود زوار پاکستانی به سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3845944
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

رشد ۲۳ درصدی ورود زوار پاکستانی به سیستان‌وبلوچستان

گروه فرهنگی ــ سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون ۲۰ هزار زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد استان شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ایوب کرد، سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌و‌بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون 20 هزار زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد این استان شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 23 درصد رشد را نشان می‌دهد.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به حوادث رانندگی مربوط به زائران پاكستانی در سال گذشته اظهار کرد: اتوبوس‌های حامل زائران پاكستانی اغلب فرسوده هستند كه اگر امسال برای انتقال مسافران از اتوبوس‌های جديدتر استفاده شود در كاهش آسيب‌ها مؤثر خواهد بود.

وی همچنين به هماهنگی حركت اتوبوس‌های هر كاروان در كشور پاكستان اشاره كرد و افزود: ناهماهنگی در تردد اتوبوس‌های يک كاروان سبب می‌شود تا افرادی كه زودتر وارد مرز شده‌اند در انتظار ديگر مسافران كاروان باقی بمانند و اين امر سبب تجمع مسافران در گيت كنترل گذرنامه و ايجاد مشكلات ديگر می‌شود.

کُرد بیان کرد: بر همين اساس پيشنهاد می‌شود حركت كاروان‌ها در خاک پاكستان با نظم و هماهنگی بيشتری انجام شود تا در اين سوی مرز سرعت تردد زائران بيشتر شود.

این مقام مسئول همچنین به اهمیت مسئله سوخت‌رسانی به اتوبوس‌های حامل زوار پاکستانی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پنج جایگاه سوخت در زاهدان و میرجاوه آماده عرضه سوخت مورد نیاز به اتوبوس‌های پاکستانی هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بيان اينكه بخشی از زائران پاكستانی با پای پياده وارد مرز ايران می‌شوند، عنوان كرد: از دولت پاكستان درخواست می‌كنيم آماری از زائران پياده در اختيار ما قرار دهند تا خدمت‌رسانی به اين زوار در ايران بهتر انجام شود.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص خدمت‌رسانی بهتر به زوار پاکستانی اظهار کرد: نصب و راه‌اندازی دو دستگاه سیستم کنترل تردد مختص اتوبوس‌های پاکستانی در مرز میرجاوه، ارتقای سیستم خنک‌کننده سالن ورودی، تهیه و نصب آیس بانک در محوطه پایانه مرزی میرجاوه با ۲۸ آبریز، راه‌اندازی گیت‌های گذرنامه سالن جدید و نصب و راه‌اندازی چهار عدد دوربین در سالن تشریفات موقت مسافری این پایانه از جمله اقدامات انجام شده برای خدمات‌رسانی مطلوب به زوار پاکستانی است.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha