سیستان‌وبلوچستان مفتخر به داشتن ۲۰۵ دانش‌آموز شهید است
کد خبر: 3845958
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

سیستان‌وبلوچستان مفتخر به داشتن ۲۰۵ دانش‌آموز شهید است

گروه فرهنگی ــ معاون پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان گفت: این استان مفتخر به داشتن ۲۰۵ دانش‌آموز شهید است که از این تعداد، ۶ نفر آن دختر هستند.

عباس ارجمندی، معاون پشتیبانی اداره‌كل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: این استان مفتخر به داشتن 205 دانش‌آموز شهید است که از این تعداد، 6 نفر آن دختر هستند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان شهید استان تعدادی در جنگ تحمیلی حضور داشته و در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به فیض شهادت نائل آمدند، اما اکثریت آنان در حوادث تروریستی به شهادت رسیده‌اند.

معاون پشتیبانی اداره‌كل آموزش و پرورش استان بیان کرد: مجموعه آموزش و پرورش خود را مدیون شهدا می‌داند و از هیچ اقدامی جهت ترویج فرهنگ شهادت و پاسداشت مقام شهدا دریغ نمی‌کند.

وی افزود: یکی از اقدامات آموزش و پرورش استان در این راستا، برپایی جشنواره شهداست که در آن، دانش‌آموزان مدارس هر شهرستان می‌توانند شهدای محله یا شهر خود، اعم از دانش‌آموز یا فرهنگی شهید را شناسایی کرده و به دیگران معرفی کنند؛ آثار ارسالی داوری شده و به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.

ارجمندی همچنین از معرفی استان سیستان‌وبلوچستان به‌عنوان مقصد کاروان «راهیان نور» خبر داد و اظهار کرد: دانش‌آموزان در قالب اردوهای راهیان نور می‌توانند از مکان‌های مختلف از جمله یادمان تاسوکی در سیستان بازدید کنند.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha