به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، دکتر نورمحمد بخشانی عضو هیات علمی روانشناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، روز سهشنبه ۱۸ شهریور در شورای هماهنگی سال تحصیلی جدید، گفت: آغاز سال تحصیلی برای محصلین بهویژه کودکانی که برای نخستین بار وارد مدرسه میشوند، یک تحول روانی و اجتماعی مهم است و آمادهسازی مناسب پیش از شروع مدرسه، نقش کلیدی در کاهش اضطراب و افزایش انگیزه یادگیری دارد.
وی افزود: عدم آمادهسازی صحیح میتواند تصویری منفی از مدرسه در ذهن کودک ایجاد کرده و پیامدهایی مانند استرس مزمن، افت تمرکز و کاهش اعتماد بهنفس به همراه داشته باشد. تنظیم تدریجی ساعت خواب و بیداری، مرور آرام مطالب سال گذشته بدون فشار، مشارکت کودک در آمادهسازی وسایل مدرسه، گفتوگو درباره خاطرات مثبت و اهداف جدید، تقویت نگرش مثبت نسبت به یادگیری و مدرسه بهعنوان راهکارهای اساسی برای والدین است.
عضو هیات علمی روانشناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: معلمان و مربیان با ایجاد فضای صمیمی و امن، استقبال گرم از دانشآموزان و برقراری ارتباط عاطفی میتوانند روزهای نخست سال تحصیلی را به تجربهای دلنشین و انگیزشی تبدیل کنند، در صورت بروز نگرانیهای جدی یا مشکلات پایدار، مشورت با روانشناسان کودک و متخصصان سلامت روان ضروری است.
انتهای پیام