ورود نخستین کاروان پیاده زوار اربعین به سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3846524
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹

ورود نخستین کاروان پیاده زوار اربعین به سیستان و بلوچستان

گروه فرهنگی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان گفت: نخستین کاروان پیاده زوار اربعین حسینی از کشور پاکستان ظهر امروز، سه‌شنبه 9 مهرماه از مرز میرجاوه وارد کشور شدند.

حجت‌الاسلام هاشم رعنایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان و بلوچستان گفت: نخستین کاروان پیاده زوار اربعین حسینی از کشور پاکستان ظهر امروز، سه‌شنبه 9 مهرماه از مرز میرجاوه وارد کشور شدند.

وی ادامه داد: این کاروان که متشکل از ۶۰۰ زائر پاکستانی است، در حال حاضر در موقوفه زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان اسکان داده شده‌اند و فردا، استان را به مقصد کربلای معلی ترک خواهند کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زاهدان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان تنها دروازه ورود زائران پاکستانی به ایران و سپس زیارت تربت سیدالشهدا(ع) است، اظهار کرد: برخی از این زوار دارای ویزای دو ماهه هستند و علاوه بر حضور در مراسم اربعین، از اماکن زیارتی کشورمان نیز بازدید می‌کنند.

وی بیان کرد: در طول مدت اقامت زوار در زائرسرا، علاوه بر پذیرایی با سه وعده غذای گرم، خدمات فرهنگی نیز ارائه می‌شود؛ همچنین مبلغینی از جامعه المصطفی قم به منطقه اعزام شده‌اند که مسلط به زبان اردو هستند.

رعنایی افزود: از ابتدای شهریورماه تاکنون 20 هزار زائر با اتوبوس‌های پاکستانی وارد خاک سیستان و بلوچستان شده‌اند، اما این اولین کاروانی است که با پای پیاده وارد می‌شوند؛ این زوار با اتوبوس‌های ایرانی به غرب کشور منتقل خواهند شد.

انتهای پیام
captcha