فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی مبتنی بر نیاز روز جامعه است
کد خبر: 3847004
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی مبتنی بر نیاز روز جامعه است

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: وجه تفاوت فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی با دیگر نهادها، این است که فعالیت‌های فرهنگی این نهاد انقلابی مبتنی بر نیاز است؛ ما مراکزی داریم که به طور دقیق سنجش کرده و نیازهای روز جامعه را شناسایی می‌کنند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی ظهر امروز، پنجشنبه 11 مهرماه در دیدار با امام جمعه زاهدان، گفت: اگر ادعا کنیم که اساس تأسیس جهاددانشگاهی، فعالیت‌های فرهنگی بوده، ادعای گزافی نیست؛ گرچه در طول سال‌ها مأموریت‌های دیگرهم به علمی و صنعتی نیز به آن محول شده است.

وی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، جهاددانشگاهی مولود انقلاب و از جمله رویش‌های انقلاب اسلامی است؛ ایشان به دولت‌ها توصیه کرده‌اند که از ظرفیت و خلاقیت این نهاد انقلابی استفاده کنند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی به برگزاری مسابقات قرآن از سوی این نهاد انقلابی اشاره و بیان کرد: تاکنون 25 دوره مسابقات قرآن کریم در دانشگاه‌های سطح کشور برگزار کرده‌ایم که یکی از آن‌ها در دانشگاه سیستان و بلوچستان بوده است.

وی با بیان اینکه در کنار مسابقات، خبرگزاری قرآنی ایکنا را راه‌اندازی کردیم، افزود: وجه تفاوت فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی با دیگر نهادها، این است که فعالیت‌های فرهنگی این نهاد انقلابی مبتنی بر نیاز است؛ ما مراکزی داریم که بطور دقیق سنجش کرده و نیازهای روز جامعه را شناسایی می‌کنند.

علیزاده اظهار کرد: تعداد 8 سازمان زیر نظر معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فعالیت می‌کنند از قبیل سازمان فعالیت‌های قرآنی، ایکنا، ایسنا، مرکز افکارسنجی و مرکز گردشگری که در کل استان‌ها تکرار می‌شود.

وی عنوان کرد: مرکز «امام و انقلاب» از جمله سازمان‌هایی است که تحت نظر معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فعالیت می‌کند و هدف آن، بازگشت به گفتمان امام(ره) در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و غیره است.

این مقام مسئول اظهار کرد: ما امسال شاهد ورود اولین گروه متولدین دهه 80 به دانشگاه‌ها هستیم؛ باید برای این نسل، برنامه‌ریزی داشته باشیم؛ باید نیازهای این قشر را ساماندهی کنیم. این نسل هیچ تصوری از دفاع مقدس، انقلاب و حتی برخی مناقشات سیاسی ندارند، بنابراین باید با کار فرهنگی، نیازهای این نسل را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه بودجه دولتی جهاددانشگاهی ناچیز است، افزود: عمده هزینه‌های جهاددانشگاهی از طریق فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی تأمین می‌شود، اما نباید کمبود منابع مالی جلوی فعالیت‌های فرهنگی ما را بگیرد، چراکه کم توجهی به مسائل فرهنگی، ضربات جبران‌ناپذیری بر پیکره اجتماع وارد می‌کند.

علیزاده با تأکید بر اینکه نباید فضای فرهنگی جامعه را در اختیار فضای مجازی قرار دهیم، بیان کرد: فضای مجازی تنهایی و عزلت را ترویج می‌دهد، باید به گونه‌ای عمل کرد که فضای مجازی فرصت بروز استعدادهای جوانان را نگیرد، بلکه زمینه برای فعالیت و نشان دادن استعدادها و توانمندی‌های این قشر مهیا شود.

فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی مبتنی بر نیاز روز جامعه است

انتهای پیام
captcha