هویت جهاددانشگاهی کار فرهنگیِ جهادی است
کد خبر: 3847013
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

هویت جهاددانشگاهی کار فرهنگیِ جهادی است

گروه فرهنگی ــ امام جمعه زاهدان گفت: فعالیت‌های جهاددانشگاهی از لحاظ تعداد و تنوع، زیاد است، اما باید توجه داشت که هویت این نهاد انقلابی، کار فرهنگی جهادی است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان امروز، پنجشنبه 11 مهرماه در دیدار با جمعی از مسئولان کشوری و استانی جهاددانشگاهی گفت: فعالیت‌های جهاددانشگاهی از لحاظ تعداد و تنوع، زیاد است، اما باید توجه داشت که هویت این نهاد انقلابی، کار فرهنگی جهادی است.

وی افزود: فرهنگ جهادی که امروز در شرایط تحریم، نسخه شفابخش کشور ما است، نه تنها باید در خود جهاددانشگاهی استقرار پیدا کند، بلکه باید توسط این سازمان به بدنه جامعه نیز پمپاژ شود.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: معمولا نهادها و سازمان‌ها با هدفی خاص تأسیس می‌شوند، اما به‌مرور ماهیت آنان تغییر پیدا می‌کند و از هدف اولیه دور می‌شوند؛ جهاددانشگاهی باید مراقب باشد که رسالت خود را که ترویج فرهنگ جهادی است، فراموش نکند.

وی اظهار کرد: نکته دیگر اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در استان باید ناظر به نیازهای این استان باشد و همچنین این خدمات باید به گونه‌ای باشد که ملموس و قابل مشاهده باشد، یعنی اگر جهاد نباشد، خلأ آن احساس شود.

محامی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های سیستان و بلوچستان، برخورداری از تنوع قومی و مذهبی است، این یک فرصت خاص است، اما به شرطی که درست از آن استفاده شود. در غیراین‌صورت، می‌تواند مورد سوء استفاده دشمن قرار گرفته و به تهدید تبدیل شود.

وی عنوان کرد: برای تقریب مذاهب نباید تنها به برگزاری همایش و جشنواره بسنده کرد، بلکه باید در مقام عمل، کاری کرد که وحدت و اتحاد میان شیعه و سنی ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: یکی از کارهایی که می‌تواند وحدت میان جوانان شیعه و سنی را تقویت کند، اجرای فعالیت‌های مشترک است. می‌توان در حوزه‌های مختلف، برنامه‌هایی اجرا کرد که در آن اساتید و دانشجویان شیعه و سنی مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام
captcha