۵ هزار خادم افتخاری؛ آماده استقبال از زوار پاکستانی اربعین
کد خبر: 3847206
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

۵ هزار خادم افتخاری؛ آماده استقبال از زوار پاکستانی اربعین

گروه فرهنگی ــ دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان‌و‌بلوچستان گفت: این استان، نقطه ورود زوار پاکستانی اربعین حسینی به کشور است و وظیفه استقبال و خدمت‌رسانی به محبان اباعبدالله(ع) را بر عهده دارد، از این‌رو امسال بیش از ۵ هزار خادم افتخاری برای انجام این وظیفه مهم، ساماندهی شده‌اند.

رضا بختیاری، دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان‌و‌بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: این استان نقطه ورود زوار پاکستانی اربعین حسینی به کشور است و وظیفه استقبال و خدمت‌رسانی به محبان اباعبدالله(ع) را بر عهده دارد، از این‌رو امسال بیش از 5 هزار خادم افتخاری برای انجام این وظیفه مهم، ساماندهی شده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال از سایر استان‌های کشور نیز خادم افتخاری به نقطه مرزی میرجاوه آمده و در قالب موکب‌ها به زوار خدمت‌رسانی می‌کنند، افزود: عشق به اباعبدالله(ع) شیعه و سنی نمی‌شناسد، همه به شوق خدمت به ایشان به منطقه می‌آیند.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان بیان کرد: خدمت‌رسانی به زوار در پنج حوزه صورت می‌گیرد که شامل اطعام (سه وعده غذای گرم)، اسکان، بهداشت و درمان، حمل‌ونقل و خدمات فرهنگی نظیر توزیع بسته‌های فرهنگی و برپایی مراسم مذهبی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات خدمت‌رسانی به زوار اربعین بطور رسمی از امروز، شنبه 13 مهرماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: با این‌حال، هیچگاه خدمت‌رسانی به زوار متوقف نبوده است، بطوری که طی روزهای گذشته 46 دستگاه اتوبوس وارد کشور شده و همه زوار از خدمات اسکان، اطعام، بهداشت و درمان و غیره بهره‌مند شدند.

بختیاری افزود: سال گذشته قریب به 65 هزار زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد کشور شدند، اما امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 75 هزار زائر وارد شوند؛ بنابراین همه تمهیدات لازم جهت استقبال از این حجم زوار اندیشیده شده و همه دستگاه‌ها و به‌ویژه مردم بخوبی پای کار آمده‌اند.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه اکثر سازمان‌ها و نهادها علاقه‌مندند در این حوزه خدمت‌رسانی کنند اما باز هم مردم گردانندگان اصلی این ستاد هستند و همه زیر پرچم ستاد مردمی ادای دین می‌کنند و امروز شاهد هستیم که شهروندان شیعه و سنی درخواست‌های مکرری دارند که از این زوار در منازل شخصی خود پذیرایی کنند.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان عنوان کرد: آن دسته از افرادی که علاقه‌مند هستند به‌صورت خادم افتخاری به زوار اباعبدالله(ع) خدمت‌رسانی کنند و یا کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را ارسال کنند، می‌توانند به وب‌سایت www.40054.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha