اعزام کاروان دانشجویی شیعه و سنی سیستان‌وبلوچستان به پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3847587
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

اعزام کاروان دانشجویی شیعه و سنی سیستان‌وبلوچستان به پیاده‌روی اربعین

گروه فرهنگی ــ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان‌وبلوچستان گفت: کاروان بین‌المللی دانشجویی متشکل از دانشجویان شیعه و سنی و همچنین اتباع خارجی نیمه مهرماه امسال به کربلای معلی اعزام می‌شود.

رضا طهماسبی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان‌و‌بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: کاروان بین‌المللی دانشجویی متشکل از دانشجویان شیعه و سنی و همچنین اتباع خارجی نیمه مهرماه امسال به کربلای معلی اعزام می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان‌‌وبلوچستان با بیان اینکه اعزام این کاروان از 15 مهرماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: این کاروان متشکل از سه دستگاه اتوبوس است که دو اتوبوس متعلق به بانوان و یک اتوبوس متعلق به آقایان است.

وی مدت این سفر معنوی را 10 تا 12 روز اعلام کرد و افزود: شور و شوق دانشجویان جهت ثبت‌نام و حضور در کاروان زوار اربعین وصف‌ناپذیر بود، اما به‌دلیل محدودیت در آن‌سوی مرز، مجبور به قرعه‌کشی شدیم.

طهماسبی بیان کرد: اربعین حسینی تجلی‌گاه دفاع از حق و حقانیت است و حضور دانشجویان در این حرکت خودجوش، زمینه‌ساز ارتباط گیری جوانان جهان اسلام با یکدیگر در راستای گسترش تمدن نوین اسلامی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان عنوان کرد: حرکت به‌سوی کربلا و حضور در مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین، حرکت به‌سوی آزادگی و حقانیت است؛ دانشجویان شیعه و سنی امسال دوش به دوش یکدیگر در این مراسم حضور پیدا می‌کنند و این حرکت تجلی وحدت جوانان امت اسلام خواهد بود.

انتهای پیام
captcha