سیستان‌وبلوچستان آماده استقبال از ۸۰ هزار زائر پاکستانی
کد خبر: 3848051
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

سیستان‌وبلوچستان آماده استقبال از ۸۰ هزار زائر پاکستانی

گروه فرهنگی ــ معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: سال گذشته قریب به ۶۵ هزار زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد استان شدند، اما امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم به بالای ۸۰ هزار نفر برسد که در این خصوص، همه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمدهادی مرعشی، معاون امنیتی انتظامی استاندار امروز، 15 مهر در حاشیه بازدید از روند خدمت‌رسانی به زوار پاکستانی، گفت: سال گذشته قریب به 65 هزار زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد استان شدند، اما امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم به بالای 80 هزار نفر برسد که در این خصوص، همه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: با وجود این‌که سیستان و بلوچستان از استان‌های اصلی زائرپذیر کشور است اما در تخصیص اعتبار برای این کار خیر و خداپسندانه محروم است و قسمت اعظم کار با حمایت مردم صورت می‌گیرد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار افزود: اضافه شدن ۱۰ گیت اداره گذرنامه به ظرفیت کنونی این مجموعه، ایجاد مسیر پایانه‌ای، ایجاد ۹۰ چشمه سرویس بهداشتی، اسکورت زوار از پایانه تا خروج از استان و همچنین استقبال همراه با اسکان و اطعام زائران در زائرسراها از جمله موارد انجام شده در حوزه خدمت‌رسانی به زائران حسینی است.

مرعشی به استقرار قرارگاه رسانه‌ای در مرز و پخش مستقیم از صدا و سیما اشاره و اظهار کرد: امسال دومین سال متوالی است که قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز میرجاوه مستقر و حضور گسترده و تردد زائران پاکستانی به خاک جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می گذارد.

این مقام مسئول گفت: سال گذشته کمترین مشکل را در زمینه خدمت‌رسانی به زائران حسینی داشتیم که بحمدالله امسال نیز با جدیت تلاش خواهیم کرد مشکلی برای هیچ یک از زوار امام حسین(ع) ایجاد نشود.

انتهای پیام
captcha