اقدامات هیجانی راهکار احقاق حقوق زنان نیست
کد خبر: 3848329
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

اقدامات هیجانی راهکار احقاق حقوق زنان نیست

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: بانوان در حین اینکه باید پیگیر حقوق مدنی و اجتماعی خود باشند، باید در نظر داشته باشند که راهکار احقاق حقوق آنان، فعالیت‌های هیجانی نیست، بلکه باید اقدامات آنان منطقی، هدفمند و علمی باشد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان امروز در دیدار با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: با توجه به تأثیرگذاری بالای بانوان در خانواده و جامعه، از جمله در نقش مادر، همسر و نیز به‌عنوان یک نیروی توانمند و با قدرت مدیریت بالا، بی‌توجهی به نیازهای این قشر، جامعه را دچار مشکل می‌سازد.

وی ادامه داد: بانوان علاوه بر رسالت‌های مهمی که در خانواده و جامعه بر دوش دارند، یک‌سری حقوق و نیازهایی هم دارند که باید مورد توجه قرار گیرد؛ نباید فداکاری‌های این قشر سبب بی‌مهری به آنان شود.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: بانوان در حین اینکه باید پیگیر حقوق مدنی و اجتماعی خود باشند، باید در نظر داشته باشند که راهکار احقاق حقوق آنان، فعالیت‌های هیجانی نیست، بلکه باید اقدامات آنان منطقی، هدفمند و علمی باشد.

وی افزود: در جلسات مختلف و از جمله از تریبون‌های نماز جمعه، باید آگاهی‌بخشی صورت گیرد تا فرهنگ شایسته‌سالاری در جامعه نهادینه شود. شایسته سالاری به آن معنا كه مرد سالاری و زن سالاری نباید شاخصه و معیار انتخاب افراد باشد و اگر چنین نگاهی در نظام اداری و اجرایی كشور به وجود آید، خیلی از مشكلات حل خواهد شد.

محامی عنوان کرد: البته حقوق بانوان در برخی مواقع ضایع می‌شود و فرصت و حمایت لازم برای اثبات توانایی‌های آن‌ها داده نمی‌شود که باید با کار علمی و فرهنگی، این تبعیض‌ها را از بین برد.

فریبا برنایی‌بجد، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این دیدار به مشکلات عمده زنان استان اشاره کرد و افزود: بازماندگی از تحصیل، ازدواج در سنین پایین و ازدواج‌های ثبت نشده مهمترین مشکلاتی است که زنان و دختران استان با آن درگیر هستند.

این مقام مسئول اظهار کرد: تریبون‌های مقدس و تأثیرگذاری مانند نماز جمعه می‌تواند نقش مهمی در آگاه‌سازی جامعه نسبت به حقوق زنان و جایگاه ویژه آنان در دین مبین اسلام ایفا کنند؛ متأسفانه خود بانوان نیز نسبت به حقوق خود آگاه نیستند که در طول این سال‌ها مشکلات بسیاری برای آنان به بار آورده است.

انتهای پیام
captcha