مجاهدت در راه خدا چراغ دین را روشن نگه می‌دارد
کد خبر: 3848573
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷

مجاهدت در راه خدا چراغ دین را روشن نگه می‌دارد

گروه معارف ــ امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه مجاهدت در راه خدا چراغ دین را روشن نگه می‌دارد، افزود: الله تعالی مجاهده در راه خودش را که فرد خود عامل به دین باشد و دیگران را نیز به عمل توصیه کند، «تجارت بزرگ» نامیده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، صبح امروز، 17 مهرماه در جمع نمازگزاران مسجد مکی این شهر، گفت: بسیاری از شیاطین و دشمنان دین با اعتراضات و ایجاد شبهه می‌خواهند دین، چراغ برافروخته خدا را خاموش کنند، اما الله تعالی می‌خواهد این چراغ در دنیا روشنایی‌بخش باشد.

وی ادامه داد: خداوند، پیامبر اکرم(ص) را فرستاده تا با دلایل و روشنایی‌ که در اسلام هست آن را بر همه ادیان غالب بگرداند، گرچه مشرکان این را ناپسند بدانند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: عاملی که چراغ دین را در عالم روشن نگه می‌دارد، مجاهدت است؛ الله تعالی مجاهده در راه خود را که فرد عامل به دین باشد و دیگران را نیز به عمل توصیه کند، «تجارت بزرگ» نامیده است.

وی افزود: «مجاهده» همه تلاش‌ها و مجاهدت‌هایی را شامل می‌شود که در راه نشر و حفاظت دین انجام می‌گیرند. جنگیدن با دشمنان اسلام، مجاهدت‌های علمی و فرهنگی و بیداری مسلمانان همه در راه حفاظت و نشر دین هستند.

مولوی عبدالحمید اظهار کرد: با مجاهده در راه الله، خداوند متعال گناهان‌تان را می‌بخشد، بهشت را نصیب‌تان می‌گرداند و در دنیا شما را نصرت و پیروز می‌گرداند.

وی با بیان اینکه خداوند فراخوان داده که ناصران و مددکاران الله باشید و دین خدا را یاری کنید، افزود: خداوند متعال خودش می‌تواند دین را نصرت کند؛ اما از بندگان مجاهده و نصرت درخواست می‌کند تا آنان را آزمایش ‌کند.

این عالم اهل سنت بیان کرد: در زندگی بسیاری از مسلمانان فقط نام دین باقیمانده و عمل به دین ترک شده است. برای مقابله با سستی‌ها و کوتاهی‌های جامعه به دعوت الی‌الله و اصلاح خلق نیاز است، باید برای اصلاح خلق تلاش کنیم.

وی ادامه داد: ما نباید از بیان حرف دینی شرمنده بشویم، این نوع حیا زشت و بد است. دیگران از حرف گناه شرمنده نمی‌شوند، چرا ما از سخنان خدا و ثواب شرمنده بشویم و نتوانیم درباره نماز حرف بزنیم و نتوانیم نزدیکان‌مان را به مسجد بیاوریم.

مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان بیان کرد: ما باید همواره حرف خدا را بزنیم و از ملامت هیچ ملامت‌کننده‌ای نترسیم، به‌سوی خدا دعوت کنیم و مانع کسی شویم که ظلم می‌کند. اگر ما مسئولیت‌مان را انجام بدهیم الله متعال ما را کمک می‌کند و اگر ما مسئولیت‌مان را انجام ندهیم گرفتار می‌شویم.

انتهای پیام
captcha