آغاز به‌کار جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در زاهدان
کد خبر: 3849688
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴

آغاز به‌کار جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در زاهدان

گروه فرهنگی ــ مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زاهدان آغاز به کار کرد؛ این جشنواره به‌مدت سه روز برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» روز گذشته، یکشنبه 21 مهرماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زاهدان آغاز به کار کرد؛ این جشنواره به‌مدت سه روز برگزار می‌شود.

معصومه هادی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در این خصوص بیان کرد: این جشنواره ویژه عموم بوده و در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای شرکت‌کنندگان می‌توانند با موضوع‌ «قصه زندگی من» در فیلمی به مدت ۹۰ ثانیه، امیدها، شادی‌ها و آرزوهای زندگی خود را به شیوه‌ای مستندگونه روایت کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بیان کرد: روایت قصه از زبان یک راوی، ارسال فیلم در قالب MP4 و حجم حداکثر ۴۰۰ مگابایت و تصویربرداری با استفاده از دوربین و موبایل به‌صورت افقی و دارای صدای مطلوب از شرایط بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه بوده است.

وی با بیان اینکه بخش صحنه‌ای شامل مسابقه ملی و بین‌الملل است، ادامه داد: شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملی دختران و پسران (نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال)، بانوان و آقایان (۱۸ سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها هستند.

هادی اظهار کرد: در بخش بین‌الملل نیز برگزیدگان ۲۱ دوره گذشته جشنواره قصه‌گویی در مراحل منطقه‌ای، ملی و بین‌الملل و قصه‌گویان و مجریان دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور به همراه داوطلبان سایر کشورها شرکت دارند.

وی افزود: بخشی از شیوه‌های قصه‌گویی صحنه‌ای شامل کلاسیک (سنتی)، قصه‌هایی از روزگاران کهن، تاریخ، سنت‌ها، مذهب، آداب و قهرمانی‌ها از منابع شفاهی یا کتبی است که بدون ابزار اجرا می‌شود؛ بخش دیگری نیز به قصه‌گویی مدرن (نوآورانه) اختصاص یافته که شامل قصه‌هایی می‌شود که به‌صورت گفت‌وگو، ترانه، آواز با موسیقی یا بدون آن، با تصویر و سایر ابزارهای خلاق از منابع شفاهی یا کتبی انتخاب و اجرا می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: قصه‌گویی به‌صورت تک نفره و در مدت زمان حداکثر ۱۵ دقیقه و تصویربرداری از قصه‌گویی در نمای باز (لانگ‌شات) از جمله شرایط شرکت در بخش صحنه‌ای است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با بیان اینکه این جشنواره به‌مدت سه روز، تا 23 مهرماه ادامه خواهد داشت، افزود: برگزیدگان این جشنواره به مرحله‌ منطقه‌ای راه خواهند یافت.

آغاز به‌کار جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در زاهدان

آغاز به‌کار جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در زاهدان

انتهای پیام
captcha