ورود ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی به سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3850013
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

ورود ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی به سیستان‌وبلوچستان

گروه فرهنگی ــ استاندار سیستان‌و‌بلوچستان گفت: از ابتدای ماه محرم که ورود زوار از مرز میرجاوه به استان آغاز شد، تاکنون قریب به ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی وارد استان و عازم عتبات عالیات شده‌اند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، احمدعلی موهبتی، استاندار، امروز، 23 مهرماه در حاشیه بازدید از مرز میرجاوه و زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان که این‌روزها میزبان زوار پاکستانی است، گفت: از ابتدای ماه محرم که ورود زوار از مرز میرجاوه به استان آغاز شد، تاکنون قریب به 100 هزار زائر پاکستانی وارد استان و عازم عتبات عالیات شده‌اند.

وی ادامه داد: ورود زوار پاکستانی در ایام اربعین، در سال‌های خیلی دور هم وجود داشته، اما به این شکل و با این حجم از تردد، سابقه نداشته است؛ استان سیستان‌و‌بلوچستان چند سالی است که از همه توان خود استفاده می‌کند تا میزبان شایسته‌ای برای زوار اباعبدالله(ع) باشد.

استاندار اظهار کرد: روند خدمت‌رسانی به زوار در زمینه‌های مختلف خدماتی، بهداشت و درمان، اطعام و فرهنگی مطلوب است؛ البته مسلماً نواقصی هم وجود دارد که ان‌شاء‌الله به مرور زمان رفع خواهد شد.

وی افزود: زوار پاکستانی معمولاً دارای ویزای دو ماهه هستند؛ بنابراین پس از ایام اربعین، از شهرهای مقدس کشورمان از جمله قم و مشهد مقدس نیز بازدید می‌کنند، از این‌رو خدمات گذرنامه‌ای تا دو هفته بعد از آخرین سفرهای اربعین حسینی در استان ادامه خواهد داشت.

موهبتی با بیان اینکه این استان از لحاظ تخصیص اعتباری در حوزه خدمت به زائران حسینی، استانی کم‌برخوردار محسوب می‌شود، تأکید کرد: با این‌حال نباید در کار خدمت‌رسانی به زوار امام حسین(ع) خللی ایجاد شود و با تمام توان و بهره‌گیری از امکانات موجود آماده ارائه خدمات به زائران هستیم.

وی عنوان کرد: فرمایشات دینی بسیاری در خصوص تکریم و حرمت گذاشتن مهمان بیان شده و چه مهمانی با ارزش‌تر از زائر امام حسین(ع) که باید خدمت‌رسانی به آنان چند برابر باشد.

نماینده عالی دولت در استان خواستار تجمیع نذورات و کمک‌های مردمی برای زائران پاکستانی شد و از مردم استان خواست تا کمک‌ها و نذورات خود را برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران پاکستان در اختیار ستاد اربعین استان قرار دهند.

ورود 100 هزار زائر پاکستانی به سیستان‌وبلوچستان

انتهای پیام
captcha