کتابخانه‌های سیار؛ گامی در جهت گسترش عدالت فرهنگی
کد خبر: 3851983
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴

کتابخانه‌های سیار؛ گامی در جهت گسترش عدالت فرهنگی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه کتابخانه‌های سیار ابزاری مناسب برای بخشیدن امید و دانایی به آینده‌سازان کشور هستند، افزود: ایجاد این کتابخانه‌ها گامی هوشمندانه در جهت گسترش عدالت فرهنگی و اجتماعی است.

معصومه هادی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدرسه‌ها، مربیان کتابخانه سیار شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در مدارس حاشیه شهر زاهدان و روستاها فصل تازه‌ای از فعالیت‌های کانون را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: از آنجا که بسیاری از این مدارس برای نخستین‌بار میزبان واحد سیار کانون هستند و مربیان برنامه‌های شاد و کودکانه و مسابقه‌های ورزشی را در قالب فعالیت‌های فرهنگی، علمی و پژوهشی برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌کنند، موجی از شور و اشتیاق و تکاپو در بین مخاطبان ایجاد کرده و مدیران و معلمان خواهان ادامه این فعالیت‌ها هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان بیان کرد: کتابخانه‌های سیار ابزاری مناسب برای بخشیدن امید و دانایی به آینده‌سازان کشور هستند؛ این کتابخانه‌ها با ارایه خدمات فرهنگی شامل کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، شعر خوانی، نمایش فیلم و بازی فرصت برخورداری کودکان و نوجوانانی را که در حاشیه شهرها و روستاها هستند و امکان استفاده از خدمات کانون را ندارند، فراهم ساخته است.

هادی افزود: این کتابخانه‌ها گامی هوشمندانه در جهت گسترش عدالت فرهنگی و اجتماعی است و مربیان واحد سیار کودکان را با کتاب، این یار مهربان و روشنایی بخش، همراه می‌کنند تا خوب زندگی کردن و امیدواری و تلاش را بیاموزند و بدانند که خودشان می‌توانند در زندگی‌شان تغییر ایجاد کنند و آن طور که دوست دارند آینده را بسازند.

انتهای پیام
captcha