کتاب «سیر تدوین و تطور صحابه‌نگاری» در ایکنا رونمایی شد
کد خبر: 3852526
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

کتاب «سیر تدوین و تطور صحابه‌نگاری» در ایکنا رونمایی شد

گروه معارف ــ کتاب «سیر تدوین و تطور صحابه‌نگاری» با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا هدایت‌پناه، مؤلف کتاب در خبرگزاری ایکنا خوزستان رونمایی شد.

کتاب «سیر تدوین و تطور صحابه‌نگاری» در ایکنا رونمایی شد

به گزارش ایکنا از خوزستان، کتاب «سیر تدوین و تطور صحابه‌نگاری» اثر حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا هدایت‌پناه در خبرگزاری ایکنای خوزستان رونمایی شد.

این مراسم با حضور مؤلف کتاب و همچنین عبدالحسین طالعی، عضو هیئت علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه قم و محمدامین صالحی‌نژاد، معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان و مدیر خبرگزاری ایکنا امروز شنبه، چهارم آبان رونمایی شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا هدایت‌پناه در این مراسم به معرفی این اثر پرداخت و گفت: تألیف این کتاب همزمان با طرح ملی دانشنامه سیره نبوی که در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه کلید خورد، آغاز شد. این دانشنامه در بخش‌های صحابه، حوادث، اماکن، مفاهیم و خاندان‌ها طراحی شد. گام نخست این دانش‌نامه صحابه پیامبر(ص) بودند که کتاب «سیر تدوین و تطور صحابه‌نگاری» نتیجه 10 یا 12 سال پژوهش در حوزه صحابه پیامبر(ص) است.

کتاب «سیر تدوین و تطور صحابه‌نگاری» به‌همت گروه فرهنگ و تمدن اسلامی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) تهیه و از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

این کتاب در شش بخش تدوین شده است؛ بخش اول: تبیین و ساختار؛ تعاریف و نگرش‌ها، بخش دوم: سیر تدوین صحابه‌نگاری، بخش سوم: آشنایی با صحابه‌نگاران (آمار و گونه‌شناسی، شناخت و شرح حال)، بخش چهارم: صحابه‌نگاری‌های مفقود (روش‌ها و بینش‌ها)، بخش پنجم: مکاتب صحابه‌نگاری و بخش ششم: علل و عوامل ازدیاد صحابه.

انتهای پیام
captcha