مشکلات جامعه با تغییر فرهنگ عمومی حل می‌شود
کد خبر: 3855537
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

مشکلات جامعه با تغییر فرهنگ عمومی حل می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل ارشاد سیستان‌وبلوچستان گفت: برخی مشکلات پیش‌روی جامعه، ریشه فرهنگی دارد؛ فرهنگ حتی در مسائل اقتصادی نیز اثر دارد و اگر بخواهیم این مسائل حل شود، باید در زمینه تغییر فرهنگ عمومی و نگرش‌ها توفیق داشته باشیم.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز، 18 آبان در جمع خبرنگاران گفت: جامعه امروز با مشکلاتی روبه‌رو است که برخی فرهنگی و برخی نیز اقتصادی هستند؛ برای حل این مشکلات نیز باید ابتدا ریشه آن را پیدا کرد و سپس به سراغ راهکارها رفت.

وی ادامه داد: برخی مشکلات پیش‌روی جامعه، ریشه فرهنگی دارد؛ فرهنگ حتی در مسائل اقتصادی نیز اثر دارد و اگر بخواهیم این مسائل حل شود، باید در زمینه تغییر فرهنگ عمومی و نگرش‌ها توفیق داشته باشیم.

مدیرکل ارشاد استان بیان کرد: فرهنگ عمومی، فرهنگ غالب است که حتی نوع رفتارهای ما، خرده‌فرهنگ‌ها و اقوام و طوایف در قالب آن شکل می‌گیرد. برای اصلاح این فرهنگ و گام برداشتن در مسیر پیشرفت، رسانه‌ها نقش بسزایی دارند.

وی افزود: اصحاب رسانه‌ با تولید محتوا در فضای مجازی می‌توانند به آرامش و پیشرفت فرهنگی جامعه کمک کنند؛ رسانه‌های ما باید دغدغه فرهنگی داشته باشند و سعی کنند نگرش‌های غلط را با کار فرهنگی، اصلاح کنند.

مسگرانی در ادامه ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت، اظهار کرد: در این هفته جشن‌های «بهار مهربانی» با کمک انجمن‌های فرهنگی و هنری در هفت شهرستان سیستان و بلوچستان با همکاری معاونت فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد و صدا و سیما برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ویژه‌برنامه‌های هفته وحدت از امروز آغاز شده و تا 17 ربیع‌الاول ادامه خواهد داشت، گفت: در این جشن‌ها تجلیل از پیشکسوتان، مسابقات فرهنگی و برنامه‌های متنوع انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha