۲۲ آبان؛ آغاز جشنواره تئاتر سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3856205
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

۲۲ آبان؛ آغاز جشنواره تئاتر سیستان‌وبلوچستان

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی اداره‌کل ارشاد سیستان‌وبلوچستان گفت: بیست‌و‌نهمین جشنواره تئاتر استان از ۲۲ آبان‌ماه در زابل آغاز می‌شود.

مهدی سطانی‌نژاد، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌و‌بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: بیست‌و‌نهمین جشنواره تئاتر استان از روز چهارشنبه، 22 آبان‌ماه به‌مدت سه روز در شهرستان زابل برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره 27 اثر از شهرهای زابل، زهک، میرجاوه، خاش، سرباز، ایرانشهر، سراوان و نیکشهر اعلام آمادگی کردند که از این بین ۱۳ اثر مورد بازبینی قرار گرفت و در نهایت ۱۰ اثر به جشنواره راه یافت.

معاون فرهنگی اداره‌کل ارشاد استان با بیان اینکه این جشنواره با حمایت دانشگاه زابل برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت دانشگاه زابل و همچنین دانشکده هنر و وجود رشته نمایش در این دانشگاه‌، تصمیم به برگزاری جشنواره تئاتر استانی در شهرستان زابل گرفته شد.

سلطانی‌نژاد عنوان کرد: در این دوره می‌توان از ظرفیت بالای اساتید تئاتر دانشگاه زابل نیز در بحث داوری و نقد و بررسی بهره گرفت؛ این دانشگاه با داشتن سالن‌های متعدد و فضای مناسب آمادگی کامل جهت میزبانی هنرمندان تئاتر استان را دارد.

وی روند پیشرفت تئاتر استان را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: همه آثار این دوره از جشنواره توسط نویسنده‌های بومی استان، اعم از سیستانی و بلوچ، نوشته شده و عمدتاَ عناوین بومی دارند.

معاون اداره‌کل ارشاد استان با اشاره به اینکه در مراسم اختتامیه از چهره‌های سرشناس تئاتر کشور دعوت می‌شود، گفت: بعد از پایان نمایش‌ها، در نهایت دو اثر منتخب به مرحله «چهار سوی نمایش ایران» راه خواهند یافت که در واقع مرحله ماقبل تئاتر جشنواره فجر است.

انتهای پیام
captcha