۲ میلیون نفر در کشور عضو کانون‌های مساجد هستند
کد خبر: 3856495
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷

۲ میلیون نفر در کشور عضو کانون‌های مساجد هستند

گروه فرهنگی ــ رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار و ۱۸۲ کانون فرهنگی در سامانه «بچه‌های مسجد» ثبت شده و در سطح کشور، ۲ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۸۶۶ نفر، عضو این کانون‌ها هستند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور شب گذشته، 20 آبان‌ماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان، گفت: این استان به ایستادگی، مقاومت و پشتکار معروف است؛ در همه جای ایران، مردم سیستانی و بلوچستانی را به ایمان و تقوا می‌شناسند.

وی ادامه داد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، امسال 27 ساله شده است؛ در طول این 27 سال، فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، هنری و ورزشی فراوانی برای قشر نوجوان و جوان ارائه شده که در خور توجه است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد بیان کرد: در حال حاضر 25 هزار و 182 کانون فرهنگی ـ هنری در سامانه «بچه‌های مسجد» ثبت شده و در سطح کشور، 2 میلیون و 133 هزار و 866 نفر عضو این کانون‌ها هستند.

وی افزود: همچنین در تابستان امسال، 237 هزار و 710 فعالیت در شش محور قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، حوزه هنری، شبکه‌سازی و فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی، و فعالیت‌های اجتماعی به ثبت رسیده است.

ارزانی مدنظر قرار دادن برنامه‌های فرهنگی متنوع نظیر سفرهای زیارتی داخل و خارج کشور و رقابت‌های فرهنگی را از جمله فعالیت‌های این نهاد برای جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به کانون‌ها ذکر کرد.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: طرح «شنبه‌های با کتاب»، ترویج فرهنگ مطالعه، مسابقه کتابخوانی، جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، طرح دوستداران کتاب و برپایی نمایشگاه کتاب از جمله برنامه‌های ستاد در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد بیان کرد: در حال حاضر تعداد 14 هزار و 97 باب کتابخانه قفسه باز و مخزن‌دار در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد سطح کشور در حال ارائه خدمات هستند.

انتهای پیام
captcha