ائمه جمعه، سرداران جبهه فرهنگی هستند
کد خبر: 3856783
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹

ائمه جمعه، سرداران جبهه فرهنگی هستند

گروه فرهنگی ــ امام جمعه زاهدان با بیان اینکه ائمه جمعه و جماعات به‌عنوان سرداران جبهه فرهنگی، باید به فعالیت مؤثر در این حوزه توجه داشته باشند، گفت: باید امور فرهنگی را به سمت مسجد سوق دهند تا با حضور و مشارکت اقشار مختلف، مساجد رونق بگیرند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان شب گذشته، 21 آبان‌ماه در اولین مجمع استادیاران شجره طیبه صالحین سپاه سلمان استان، گفت: ائمه تلاش زیادی برای ارتباط گیری با عموم و تمام اقشار داشتند و این موضوع در سیره همه بزرگان دین نیز وجود دارد.

وی اظهار کرد: فعالیت فرهنگی و تبلیغی باید سازمان‌یافته و به‌صورت شبکه‌ای باشد تا تأثیرگذاری آن افزایش یابد؛ همچنین باید این فعالیت‌ها با محوریت مسجد انجام شود تا رونق صدر اسلام را در مساجد شاهد باشیم.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه مسجد پایگاه مسلمانان است و باید مورد توجه بیش از پیش قرار بگیرد، افزود: مسجد مال کسی نیست و خانه خداست و در آن باید همه نقش داشته باشند و تنها به چند نفر اکتفا نشود.

وی بیان کرد: ائمه جمعه و جماعات به‌عنوان سرداران جبهه فرهنگی، باید به فعالیت مؤثر در این حوزه توجه داشته باشند؛ باید امور فرهنگی را به سمت مسجد سوق دهند تا با حضور و مشارکت اقشار مختلف، مساجد رونق بگیرند.

محامی گفت: روحانیان و علما باید با همه اقشار و گروه‌های مختلف جلسه و نشست‌های تخصصی برگزار کنند تا در برنامه و اهداف به نتیجه خوبی دست پیدا کنیم.

وی با بیان این‌که غنابخشی محتوایی جلسات صالحین باید با اولویت پیگیری شود و دنبال ارائه عملکرد و آمار نباشیم، ادامه داد: باید حلقه‌های صالحین به فکر تربیت اخلاقی و معنوی افراد و کادر‌سازی در الگوهای مختلف باشند.

نماینده ولی فقیه در استان، تربیت نیرو و کادر و به‌ویژه نیرو شناسایی کردن برای حوزه‌های علمیه را یکی از وظایف حلقه‌های صالحین دانست و گفت: ما روحانیان برای کادر‌سازی و تربیت نیروی خوب، باید آموزش‌های لازم را دریافت کنیم و سطح علمی خود را در بخش‌های مختلف افزایش دهیم.

انتهای پیام
captcha