سیستان‌وبلوچستان ۷۷ کتابخانه دارد
کد خبر: 3857518
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳

سیستان‌وبلوچستان ۷۷ کتابخانه دارد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان‌و‌بلوچستان گفت: در حال حاضر ۷۷ کتابخانه فعال در سطح استان ارائه خدمات می‌کنند که از این تعداد، ۶۲ کتابخانه نهادی و ۱۵ کتابخانه مشارکتی است.

حامد زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان‌و‌بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: در حال حاضر 77 کتابخانه فعال در سطح استان ارائه خدمات می‌کنند که از این تعداد، ۶۲ کتابخانه نهادی و ۱۵ کتابخانه مشارکتی است.

وی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از روستاهای استان در حال حاضر فاقد کتابخانه هستند که در تلاش هستیم مکان مناسب در اختیار قرار بگیرد تا متناسب با نیاز مردم هر منطقه، منابع تهیه شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان‌و‌بلوچستان اظهار کرد: در صورتی که کتابخانه‌ها در روستاها ایجاد شوند، می‌توانند با برگزاری کارگاه‌های جانبی از جمله دوره آموزش قرآن یا مهارت‌هایی مانند خیاطی، مردم روستا را به سمت کتابخانه و استفاده از منابع سوق دهند.

زارعی با اشاره به اینکه نباید معطل ایجاد کتابخانه بمانیم، افزود: در حال حاضر۲۰ ایستگاه مطالعه در مکان‌های پر رفت و آمد استان مستقر شده است تا به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک شود.

وی بیان کرد: هم‌اینک در مجموع ۶۶۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است و ۳۱ هزار و ۶۷۵ نفر نیز عضو این کتابخانه‌ها هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه از مؤلفان بومی نیز حمایت صورت گرفته است، گفت: ۳۰ عنوان کتاب با بیش‌ از یک‌هزار و ۶۰۰ نسخه کتاب از مؤلفان بومی سیستان و بلوچستان در کتابخانه‌های استان برای استفاده علاقه‌مندان وجود دارد.

انتهای پیام
captcha