هزینه کردن در عرصه کتابخوانی، سرمایه‌گذاری برای آینده است
کد خبر: 3858314
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

هزینه کردن در عرصه کتابخوانی، سرمایه‌گذاری برای آینده است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان‌وبلوچستان گفت: هزینه کردن در عرصه کتاب‌خوانی، در حقیقت سرمایه‌گذاری برای آینده است؛ هرچه بیشتر در این زمینه وقت و سرمایه بگذاریم، ثمرات آن را در آینده برداشت خواهیم کرد.

حامد زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: جامعه‌ای که مردم آن با کتاب مأنوس بوده و کتاب خواندن جزئی از برنامه روزمره آنان است، میزان بزهکاری که برخاسته از فقر فرهنگی و اقتصادی است، در آن کم خواهد بود.

وی بیان کرد: هزینه کردن در عرصه کتاب‌خوانی، در حقیقت سرمایه‌گذاری برای آینده است؛ هرچه بیشتر در این زمینه وقت و سرمایه بگذاریم، ثمرات آن را در آینده برداشت خواهیم کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: به‌همان نسبت، هرچه در زمینه کتاب و کتابخوانی کوتاهی کنیم، در آینده باید تاوان آن را بپردازیم. زیرا جامعه‌ای که با کتاب بیگانه است، به فقر فرهنگی مبتلا می‌شود که خود ریشه بسیاری از ناهنجاری‌هاست.

زارعی در ادامه با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری 6 کتابخانه در سطح استان افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: بیشتر از اینکه به فکر افزایش متراژ کتابخانه‌ها باشیم، روی بهبود و توسعه خدمات کتابخانه‌ها تمرکز کرده‌ایم.

وی افزود: خدمات کتابخانه‌ای باید به‌گونه‌ای باشد که هر کتابخانه تبدیل به یک باشگاه فرهنگی ـ اجتماعی شود و در محله یا منطقه، عنصری تأثیرگذار باشد.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی استان به‌روزرسانی شده است، بیان کرد: در حال حاضر 660 هزار کتاب در کتابخانه‌های عمومی سطح استان سیستان‌و‌بلوچستان وجود دارد.

زارعی اظهار کرد: همچنین 20 ایستگاه مطالعه در مکان‌های پر رفت و آمد استان مستقر شده است تا به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک شود. این ایستگاه‌ها به مرور زمان جمع‌آوری و به روستاهای فاقد کتابخانه ارسال می‌شود.

انتهای پیام
captcha