برگزاری ۲۱۰ ویژه‌برنامه هفته پژوهش در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3862582
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

برگزاری ۲۱۰ ویژه‌برنامه هفته پژوهش در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان‌وبلوچستان گفت: در طول هفته پژوهش ۲۱۰ برنامه در سطح استان برنامه‌ریزی شده است که از آن‌جمله می‌توان به حضور کاروان امداد فرهنگی ـ پژوهشی در روستاهای استان اشاره کرد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، معصومه هادی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان امروز، 17 آذرماه در نشست خبری به‌مناسبت هفته پژوهش، گفت: کارها و فعالیت‌های کانون اگر چه فرهنگی، هنری و ادبی هستند، اما مبنای آنان علمی بوده و بر پایه پژوهش استوار است؛ رویکرد ما علمی و پژوهش‌مدار است.

وی ادامه داد: ما نیازهای فرهنگی خود را باید بر اساس پژوهش برآورده کنیم؛ حرف ما و راهکاری که ارائه می‌دهیم، باید مستند و بر مبنای پژوهش باشد تا سبب تعالی و بالندگی فرهنگی جامعه شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بیان کرد: در طول هفته پژوهش 210 برنامه در سطح استان برنامه‌ریزی شده است که از آن‌جمله می‌توان به حضور کاروان امداد فرهنگی ـ پژوهشی در روستاهای استان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در قالب برنامه امداد فرهنگی ـ پژوهشی، کارشناسان ما با ناوگان واحدهای سیار کانون به روستاهای مختلف سفر می‌کنند و طی یک روز، از صبح زود تا غروب، روزی علمی، فرهنگی و هنری برای کودکان روستا رقم می‌زنند.

هادی ادامه داد: طی این روز، علاوه بر این‌که کودکان می‌توانند از کتابخانه سیار بهره‌مند شوند، یک‌سری آزمایش‌های ساده علمی که برای کودکان جذاب است، انجام می‌شود، مثل بادکنکی که نمی‌سوزد، کاغذسازی، آشنایی با جمجمه و اسکلت حیوانات.

وی افزود: پخش فیلم‌های علمی و پژوهشی متناسب با سن کودکان و نوجوانان و همچنین برپایی کارگاه‌های تخصصی از دیگر برنامه‌هایی است که در طول هفته پژوهش برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ادامه به فعالیت کانون زبان ایران اشاره و بیان کرد: کانون زبان ایران وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده و به همین دلیل، به‌ نوعی دولتی محسوب می‌شود؛ این کانون در واقع بزرگ‌ترین مؤسسه آموزش زبان‌های بین‌المللی در غرب آسیاست.

هادی با بیان اینکه کانون زبان ایران 70 سال قدمت دارد، اظهار کرد: از ترم زمستان امسال، یک شعبه جدید در زاهدان و همچنین در شهرهای زابل در شمال استان و چابهار در جنوب استان افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام
captcha