حضور حداکثری مردم در انتخابات معادلات دشمن را برهم می‌زند
کد خبر: 3879814
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴

حضور حداکثری مردم در انتخابات معادلات دشمن را برهم می‌زند

استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: همه دستگاه‌ها باید با تمام توان پای کار آمده و کمک کنند تا انتخابات، سالم و بی‌نقص برگزار شود و رسانه‌ها نیز باید این حقیقت را به مردم منتقل کنند که حضورشان پای صندوق‌های رأی می‌تواند همه معادلات دشمن را برهم بزند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، احمدعلی موهبتی، استاندار شب گذشته، 29 بهمن‌ماه در نشست اعضای ستاد انتخابات استان گفت: انتخابات یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی ـ اجتماعی کشور است و همه باید برای برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه که مشارکت حداکثری مردم را به‌ همراه داشته باشد، تلاش کنیم.

وی ادامه داد: همه متولیان انتخابات باید تمام تمهیدات لازم را برای برگزاری انتخابات در دوم اسفند اعم از زیرساخت‌های ارتباطی، آموزش اعضای شعب و برگزارکنندگان انتخابات و پیش‌بینی‌های لازم در حوزه پشتیبانی و حفاظت از شعب ثبت نام و اخذ رأی انجام دهند.

استاندار بیان کرد: انتخابات به‌عنوان فرآیندی تعریف می‌شود که مراحل و اقدامات آن به‌طور کلی طبق قانون مشخص و تعریف شده اما نتیجه آن نامشخص است؛ بنابراین هیچکس قبل از اعلام رسمی نتایج، حق اظهارنظر در مورد نتیجه انتخابات ندارد.

وی گفت: در این دوره از انتخابات، از دستگاه هوشمند احراز هویت استفاده می‌شود؛ بنابراین باید از پایداری ارتباط اطمینان حاصل شود تا عواملی مانند قطع جریان برق در روز اخذ رأی مانع از برگزاری انتخابات نشود.

موهبتی با بیان اینکه دستگاه احراز هویت به صورت آنلاین اصالت اسناد هویتی رأی‌دهندگان، پیشگیری از تکرار رأی‌دهی و آغاز و تجمیع آراء را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهد، افزود: خط سیر شعب سیار باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که ارتباط مخابراتی دستگاه احراز هویت در نقطه شروع و پایان با سیستم جامع انتخابات برقرار باشد، چون در صورت عدم وجود ارتباط، شعبه اخذ رأی مذکور در سامانه جامع انتخابات غیرفعال نشان داده می‌شود.

وی اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید با تمام توان پای کار آمده و کمک کنند تا انتخابات، سالم و بی‌نقص برگزار شود و رسانه‌ها نیز باید این حقیقت را به مردم منتقل کنند که حضورشان پای صندوق‌های رأی می‌تواند همه معادلات دشمن را برهم بزند.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: رأی مردم یک امانت است؛ لذا از همه فرمانداران و برگزارکنندگان انتخابات می‌خواهیم که از این امانت مردم، حفاظت و صیانت کنند.

انتهای پیام
captcha