بیست و یکمین نمایشگاه کتاب زاهدان گشایش یافت
کد خبر: 3880731
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴

بیست و یکمین نمایشگاه کتاب زاهدان گشایش یافت

آیین افتتاحیه بیست‌ویکمین نمایشگاه کتاب زاهدان شب گذشته، سوم اسفندماه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در محل سایت جدید نمایشگاه واقع در جاده چشمه زیارت برگزار شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیین افتتاحیه بیست‌ویکمین نمایشگاه کتاب زاهدان شب گذشته، سوم اسفندماه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در محل سایت جدید نمایشگاه واقع در جاده چشمه زیارت برگزار شد.

حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حاشیه این مراسم بیان کرد: نمایشگاه کتاب زاهدان متشکل از ناشران استانی و کشوری است؛ این نمایشگاه دارای 212 غرفه بوده و 254 ناشر در آن حضور دارند که از این تعداد، 11 ناشر از داخل خود استان هستند.

وی با بیان اینکه هفت کتاب‌فروشی و ۱۰ ناشر دیجیتال برای ارائه آثار چندرسانه‌ای نیز در نمایشگاه کتاب زاهدان غرفه دارند، ادامه داد: در این نمایشگاه 73 هزار عنوان کتاب عرضه شده است.

مدیرکل ارشاد استان افزود: دفاع مقدس، ایثار و شهادت و مقولات مهم با موضوع انقلاب اسلامی از ناشران ویژه‌ای برخوردار هستند. همچنین در این نمایشگاه کتاب‌های کمک درسی، دانشگاهی، دینی، علوم انسانی و کودک و نوجوان نیز عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کتاب در نمایشگاه به فروش رفت، اظهار کرد: امسال نیز مبلغ یک میلیارد تومان بن کتاب با تخفیف 20 درصد تهیه شده است؛ همچنین ناشران نیز 10 تا 20 درصد تخفیف به خریداران ارائه خواهند کرد.

مسگرانی بیان کرد: جلسات نقد کتاب، رونمایی از کتاب، دیدار با نویسندگان، نشست‌های تخصصی در حوزه کودک و نوجوان، نشست با دانشگاهیان در حوزه دینی و بخش‌های متنوع در حوزه هنری از جمله برنامه‌های جانبی این دوره از نمایشگاه کتاب است.

این مقام مسئول هدف از برپایی این نمایشگاه را گفت‌وگوی فرهنگی و توسعه فرهنگ کتابخوانی دانست و افزود: نمایشگاه کتاب تنها بازار فروش کتاب نیست بلکه یک جریان فرهنگی برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، آشنایی با ناشران و فرصتی برای بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای این بخش است.

نمایشگاه کتاب زاهدان تا 9 اسفندماه، همه روزه از ساعت 15تا 21 آماده بازدید دوستداران کتاب است.

انتهای پیام
captcha