وضعیت قرمز نورآباد / سیلاب وارد شهر شد
کد خبر: 3881506
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

وضعیت قرمز نورآباد / سیلاب وارد شهر شد

فرماندار دلفان از وضعیت بحرانی شهر نورآباد خبر داد و گفت: آب از چهار طرف وارد نورآباد شده و شهر در محاصره سیل است.

وضعیت قرمز نورآباد/ سیلاب وارد شهر شدبه گزارش ایکنا از لرستان، حشمت بهمنی، فرماندار دلفان شامگاه سه‌شنبه، ششم اسفندماه در جمع خبرنگاران، گفت: بارندگی‌ها، عصر روز گذشته در نورآباد شروع شد و تاکنون ۱۳۰ میلیمتر بارش اندازه‌گیری شده است.

وی با اشاره به این‌که اوضاع شهر نورآباد خوب نیست و شهر در محاصره سیل قرار گرفته است، اضافه کرد: مردم به مکان‌های امن منتقل شدند اما اوضاع بحرانی و خطرناک است و در صورت بارندگی شاهد افزایش خسارات خواهیم بود.

فرماندار دلفان با اشاره به این‌که دستگاه‌های امدادی مستقر هستند و حجم سیلاب به حدی است که امکان کمک‌رسانی وجود ندارد، گفت: روستاهای خاوه در محاصره سیل هستند و تاکنون چند پل روستایی این شهرستان تخریب شده است.

بهمنی با اشاره به این‌که میزان آب رودخانه نورآباد چهار برابر ظرفیتش بود، عنوان کرد: برخلاف سیل فروردین ماه مردم نهایت همکاری را با ما داشتند و خودشان خانه‌ها را تخلیه کرده و با ایزوگام درها را بسته بودند.

وی با بیان این‌که شب گذشته دو تا سه هزار نفر را به محل‌های امن جابجا کردیم، تصریح کرد: چهار کمپ در شهر نورآباد، دو روستا و سه مسجد برای اسکان مردم آماده شده بود.

فرماندار نورآباد ادامه داد: با وجود این‌که محلات عظیمی از شهر زیر آب رفته بود اما حداقل خسارات را در این دوره داشتیم و تعدادی از منازل و مغازه‌ها دچار آبگرفتگی شده بودند.

وی افزود: در بخش خاوه دو روستا دچار آبگرفتگی شدند که با اعزام ماشین آلات خطر برطرف شد.

بهمنی افزود: راه ارتباطی ۶۵ تا ۷۰ روستا به علت تخریب پل‌های بابابزرگ، میرزاآباد و ده یوسفان قطع شده ‌است.

فرماندار نورآباد با اشاره به این‌که راه‌های نفوذ آب به داخل شهر بسته شده، عنوان کرد: آب، برق و گاز برقرار است تنها در برخی محلات آب در سطح معابر است.

وی افزود: کمبودهایی هست که باید برای آمادگی برای بحران‌های بعدی برآورده شود چراکه نورآباد با ۱۴۵ میلی‌متر بیشترین بارندگی را داشته است.

بهمنی ادامه داد: دوستان هواشناسی ومدیریت بحران در دو سیل اشاره‌ای به نورآباد به‌عنوان کانون خطر و وضعیت قرمز نکردند که جای سؤال دارد.

فرماندار نورآباد بیان کرد: یکی‌از آماده‌ترین ستادهای بحران استان را داریم که در دو سیل درخشان‌ترین کارنامه را در خدمت‌رسانی داشتیم.

برپایی ۴۰ اردوگاه استان اضطراری 

صارم رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان نیز در جمع خبرنگاران، گفت: در پی اخطارهای هواشناسی و بالا بردن سطح آمادگی جهت امدادرسانی به هموطنان، ۴۰ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرهای مورد هدف توسط جمعیت هلال احمر استان تجهیز شد.

وی افزود: در کمپ‌های ایجاد شده ظرفیت اسکان ۴۶۰۰ نفر در قالب نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ خانواده وجود دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان بیان کرد: ۶۱ گروه عملیاتی نیز آمادگی کامل دارند که در صورت نیاز برای کمک به سیل‌زدگان اعزام شوند.

آمادگی ۵۰۰ گروه جهادی برای امدادرسانی به سیل‌زدگان

فرمانده بسیج سازندگی لرستان نیز در جمع خبرنگاران از آمادگی همه‌جانبه گروه‌های جهادی در صورت وقوع سیل در لرستان خبر داد و گفت: بیش از ۵۰۰ گروه جهادی در آمادگی کامل به سر می‌برند که در صورت لزوم آماده کمک به سیل‌زدگان خواهند بود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه لرستان با اشاره به آماده‌باش گروه‌های جهادی در شهرستان پل‌دختر، بیان کرد: در مجموع بیش از ۷۵۰۰ بسیجی لرستانی در قالب ۵۰۰ گروه جهادی آماده هستند تا در صورت لزوم به یاری سیل‌زدگان بشتابند.

انتهای پیام
captcha