آغاز نام‌نویسی اعتکاف در ۵ مسجد زاهدان
کد خبر: 3881534
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

آغاز نام‌نویسی اعتکاف در ۵ مسجد زاهدان

رئیس تبلیغات اسلامی زاهدان گفت: نام‌نویسی جهت شرکت در مراسم معنوی اعتکاف از روز گذشته، مصادف با اول ماه رجب در زاهدان آغاز شده و تا پایان روز ۱۲ رجب مقارن با ۱۷ اسفندماه ادامه دارد.

حجت‌الاسلام علی خیور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: نام‌نویسی جهت شرکت در مراسم معنوی اعتکاف از روز گذشته، مصادف با اول ماه مبارک رجب در زاهدان آغاز شده و تا پایان روز 12 رجب مقارن با 17 اسفندماه ادامه دارد.

وی با بیان این‌که پنج مسجد جهت ثبت‌نام معتکفان در نظر گرفته شده است، افزود: مسجد جامع واقع در خیابان آزادی و مسجد حضرت اباالفضل(ع) برای آقایان و مسجد الزهرا(س) واقع در بلوار آزادگان، مسجد حضرت زینب(س) در خیابان دانشگاه 13 و مسجد کوثر زیباشهر میزبان بانوان معتکف خواهد بود.

رئیس تبلیغات اسلامی زاهدان بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته معتکفان استان مبلغ 700 هزار ریال به‌عنوان هزینه همیاری به مسجد مورد نظر هنگام نام‌نویسی پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: سن بالای ۱۲ سال، مسافر نبودن و داشتن قدرت لازم برای سکونت به مدت سه روز در مسجد از مهم‌ترین شرایط معتکف شدن است.

خیور اظهار کرد: برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری حلقه‌های معرفت و نشست‌های بصیرتی، کرسی تلاوت قرآن، سخنرانی فرهیختگان، مراسم ادعیه‌خوانی، اقامه نماز جماعت و برگزاری اعمال ام‌داود در روز سوم اعتکاف از جمله برنامه‌های محوری ویژه معتکفان در مساجد است.

رئیس تبلیغات اسلامی زاهدان افزود: آیین معنوی اعتکاف به مدت سه روز از 18 تا 20 اسفندماه، مصادف با ۱۳ تا ۱۵ رجب همزمان با سراسر کشور در زاهدان برگزار می‌شود. البته احتمال لغو برگزاری این مراسم بر حسب دستور تهران یا مسئولان بهداشتی و امنیتی جهت پیشگیری از بروز ویروس کرونا وجود دارد که به محض ابلاغ از طریق رسانه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha