جهنم با خواهش‌های نفسانی پر شده است
کد خبر: 3881565
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

جهنم با خواهش‌های نفسانی پر شده است

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: جهنم از انسان‌هایی پر شده که پیرو خواهش‌های نفسانی بودند؛ چراکه «نفس» انسان را به گناه، تکبر و غرور وادار می‌کند؛ شیطان با غرور، تکبر و خودخواهی گمراه شد؛ پیروی از هوای نفس است که به انسان اجازه می‌دهد به حقوق دیگران تجاوز کرده و دوزخ را برای خود بخرد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان امروز، 7 اسفندماه در همایش دانش‌آموختگی بانوان فاضله و تجلیل از حافظان قرآن حوزه علمیه احسن‌الهدی زاهدان گفت: بالاترین جهاد، جهاد با نفس است؛ بر همه انسان‌ها فرض است که با نفس خود جهاد کنند. اگر جلوی نفس را نگیریم، همین نفس اماره ما را به جهنم خواهد بود، زیرا حبّ دنیا و حبّ جاه و مقام، انسان را به هر معصیتی دچار می‌کند.

وی ادامه داد: جهنم از انسان‌هایی پر شده که پیرو خواهش‌های نفسانی بودند؛ چراکه «نفس» انسان را به گناه، تکبر و غرور وادار می‌کند؛ شیطان با غرور، تکبر و خودخواهی گمراه شد؛ پیروی از هوای نفس است که به انسان اجازه می‌دهد به حقوق دیگران تجاوز کرده و دوزخ را برای خود بخرد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: پیروی از خواهش‌های نفسانی سبب می‌شود که انسان، برادر خود را به قتل برساند تا مال بیشتری نصیبش شود؛ پسری پدرش را می‌کشد تا مال او را تصرف کند؛ غیبت و دروغ و تهمت، همه به‌ دلیل هوای نفس است.

مسلمان و مسلمان‌زاده به انواع مفاسد مبتلا شده‌اند

وی افزود: متأسفانه امروز قبح بسیاری از گناهان شکسته شده و جامعه اسلامی را گناه و معصیت فرا گرفته است؛ مسلمان و مسلمان‌زاده به انواع مفاسد مبتلا شده‌اند و هیچ فکر نمی‌کنند که فردای قیامت، باید در مقابل خدا و رسولش پاسخگو باشند.

مولوی عبدالحمید اظهار کرد: اگر انسان با تقوا زندگی کند، الله تعالی را نافرمانی نکند و از گناه پرهیز کند، می‌تواند در دنیا هم زندگی راحتی داشته باشد. با ذکر الله تعالی و عمل صالح زندگی دنیا و آخرت انسان آباد شده و حیات طیبه نصیب ما می‌شود.

وی بر لزوم تزکیه نفس و طهارت باطن تأکید کرد و افزود: تزکیه نفس و طهارت باطن فرض عین هستند. باید انسان حسد، تکبر، خودخواهی، حب جاه و حب مال و دیگر امراض درونی را از دل بیرون کرده و خود را تزکیه و اصلاح کند، زیرا انسان بدون تزکیه نفس به الله تعالی نمی‌رسد.

مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان بیان کرد: ارتباط با الله تعالی و دعا و تضرع بالاترین سرمایه انسان است؛ هیچ‌گاه نباید از دعا و مناجات خسته شد؛ چرا که هرگاه انسان از دعا و مناجات فرار کند، بین او و پروردگارش فاصله و شکاف ایجاد می‌شود.

این عالم اهل سنت بر خواندن سیره پیامبر اکرم(ص) هنگام مصیبت و بلا تأکید و اظهار کرد: امروزه انواع بلا و مصیبت و مریضی انسان‌ها را تهدید می‌کنند، در این روزها سیره پیامبر اکرم(ص) خوانده شود و به کثرت بر آن‌ حضرت درود فرستاده شود، زیرا الله تعالی با یاد و تذکره رسول اکرم(ص)، انواع بلاها و مصایب را برطرف می‌‌کند.

انتهای پیام
captcha