ممنوعیت اجتماعات غیرضروری در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3881990
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳

ممنوعیت اجتماعات غیرضروری در سیستان‌وبلوچستان

استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: بنابر تصمیم‌های گرفته شده همه اجتماعات غیرضروری و برنامه‌هایی که افراد در آن دور هم جمع می‌شوند مانند نمایشگاه‌ها و همایش‌ها تا زمان کاهش خطر سرایت بیماری کرونا، ممنوع اعلام شده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌ نقل از روابط عمومی استانداری، احمدعلی موهبتی، استاندار گفت: برپایی اجتماعات غیرضروری و هرگونه مراسمی که تجمع انسانی بیش از دو ساعت طول بکشد و سرو غذا و خوراک در آن وجود داشته باشد، تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.

وی ادامه داد: بهترین راه مقابله با ویروس کرونا، پیشگیری است؛ بنابراین از همه مردم فهیم و عزیز استان می‌خواهیم که نکات بهداشتی را جدی گرفته و اجازه ندهند این ویروس در سطح استان منتشر شود.

استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: بنابر تصمیم‌های گرفته شده برخی مراسم و تجمع‌ها مانند مراسم اعتکاف و ختم صحیح بخاری لغو خواهد شد؛ علاوه بر آن تمام برنامه‌هایی که افراد در آن دور هم جمع می‌شوند مانند نمایشگاه‌ها و همایش‌ها تا زمان کاهش خطر سرایت این بیماری، ممنوع اعلام شده است.

وی گفت: آن دسته از شهروندان سیستان‌و‌بلوچستان که در مساجد برای نماز حضور پیدا می‌کنند حتماً مهر و سجاده اختصاصی داشته باشند و برادران اهل سنت نیز از سجاده اختصاصی استفاده کنند چون قدرت سرایت بیماری بسیار زیاد است.

نماینده عالی دولت در استان افزود: تاکنون دو مورد بیمار مبتلا به ویروس کرونا در ایرانشهر شناسایی شده است که حال عمومی آنان هم‌اینک رضایت‌بخش است و در روزهای آینده از بیمارستان مرخص می‌شوند.

موهبتی اظهار کرد: در حال حاضر در سیستان‌وبلوچستان همانند سایر نقاط کشور، در شرایطی هستیم که این بیماری رو به فزونی است و تا زمانی که این بیماری از شرایط بحرانی عبور نکند این دستورالعمل‌ها باقی خواهد ماند.

انتهای پیام
captcha