نیاز به روحیه‌بخشی به بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی
کد خبر: 3885173
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

نیاز به روحیه‌بخشی به بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان با اشاره به نقش روحانیان در ارائه خدمات اجتماعی به ویژه در بحران‎‌هایی همچون شیوع کرونا، گفت: بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیاز به روحیه‌بخشی دارند.

روحانیان با روشنگری عمومی به کاهش آسیب‌ها کمک کنند

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام علی شکری، رئیس این اداره صبح امروز، 24 اسفند در پنجمین جلسه ویدئو کنفرانسی کمیته پویش #به_توان_ما در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از ویروس کرونا با حضور رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی و روحانیان مستقر استان با بیان اینکه شیوع کرونا نیاز به روحیه‌بخشی به بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دارد، اظهار کرد: روحانیان و مبلغان در زمینه‌های مختلفی مانند اجرای برنامه‌های معنوی و دینی، مشاوره مذهبی، نشاط اجتماعی، آگاهی‌رسانی به مردم جامعه، تشویق به ماندن در خانه و ده‌ها مورد دیگر می‌توانند خدمت‌رسانی کنند و به روشنگری عمومی بپردازند.

وی ادامه داد: این خدمت‌رسانی منوط به تأیید و نظارت کامل دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود است که در این راستا مبلغان و شبکه تبلیغی آمادگی دارند تا نسبت به اعزامی مبلغان به بیمارستان‌ها نیز مبادرت ورزند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان درباره دیگر تمهیداتی که می‌توان در این ایام برای ماندن مردم در خانه اندیشید، متذکر شد: می‌توان طرح‌هایی مانند هر خانه یک محراب برای عبادت مانند آنچه درباره اعتکاف رجب بیان شد یکی از مسائلی است که می‌توان برای آن برنامه ارائه کرد.

شکری با تأکید بر اینکه مردم با ماندن در خانه می‌توانند هر خانه را یک محراب عبادت کنند، یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری نماز جماعات در مساجد، مردم می‌توانند در درون منزلشان نسبت به برگزاری مراسم معنوی و ادعیه متبرکه و تلاوت و … حتی با استفاده از رسانه‌های جمعی و فضای مجازی اقدام کنند.

به گفته وی، یکی از کارهایی که می‌توان در این ایام انجام داد برگزاری مراسم همخوانی، تلاوت دسته‌جمعی قرآن از طریق فضای مجازی است که بر این اساس کافی است گروه‌هایی در فضای مجازی با عناوین مختلفی چون هیئت مذهبی تشکیل و به‌نوعی یک هیئت مذهبی مجازی نسبت به برگزاری مثلاً جز خوانی قرآن صورت گیرد تا هر فرد در خانه خودش عضو کوچکی از این هیئت مجازی شود.

شکری بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی در سطح استان تأکید کرد و گفت: کانون مداحان و شعرای مذهبی و حتی روحانیان و مبلغان و … می‌توانند از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری برنامه‌های زنده با امکان پخش در فضای مجازی استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان بیان کرد: چه اشکالی دارد یک مداح با حضور در هیئت بدون حضور مردم تنها در برابر یک دوربین برنامه زنده اجرا کند و مابقی مردم آن را از طریق فضای مجازی دنبال کنند؟ که در این راستا در عصر ارتباطات باید بتوانیم طبق نیازسنجی‌هایی که انجام می‌دهیم ظرفیت‌های جدید را نیز به کار گیریم تا در راستای توسعه فرهنگ دینی موفق عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha