برگزاری 4 دوره تربیت مربی قرآن در زابل
کد خبر: 3887633
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

برگزاری 4 دوره تربیت مربی قرآن در زابل

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل گفت: طی سال گذشته 4 دوره تربیت مربی قرآن جهت تأمین کادر متخصص مؤسسات و مدارس قرآنی در سطح شهرستان زابل برگزار شد.

حجت‌الاسلام محسن عارفی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: طی سال گذشته در مجموع 4 دوره تربیت مربی قرآن جهت تأمین کادر متخصص مؤسسات و مدارس قرآنی در سطح شهرستان زابل برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل بیان کرد: از این تعداد، یک دوره تربیت معلم پیش‌دبستانی قرآن بوده که در آن 30 نفر آموزش دیدند و سه دوره نیز تربیت معلم روخوانی و روان‌خوانی قرآن بوده که در آن 60 نفر آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

وی افزود: در این دوره‌ها شرکت‌کنندگان با مبانی کلی آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و همچنین اصول روانشناسی و فنون و مهارت‌های عمومی کلاس‌داری در قالب آموزش‌های نظری و عملی آشنا می‌شوند.

عارفی اظهار کرد: کسی که تصمیم گرفته به عنوان مربی قرآن، به این کتاب آسمانی خدمت کند، باید یک سری ویژگی‌ها را در خود ایجاد کرده باشد، چراکه طبق آیات و روایات، هم جایگاه بسیار رفیعی برای معلم و مربی ذکر شده و هم مسئولیتی خطیر برای او در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش کودکان از حساسیت‌های بیشتری برخوردار است، اضافه کرد: مربی کودک می‌تواند الگویی مناسب برای کودکان باشد چون همه رفتارها و واکنش‌های وی از جانب کودکان مورد توجه و دقت قرار می‌گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل بیان کرد: داشتن ظاهر پاکیزه و مرتب، اخلاق نیکو، تلاوت قرآن با صدایی دلنشین، نگاه توأم با مهربانی به کودکان، استفاده از حرکات دست و چهره برای انتقال مفاهیم و عشق و تعلق خاطر به شغل معلمی از جمله ویژگی‌های یک معلم قرآن است.

انتهای پیام
captcha