امدادرسانی به ۲۵۰۰ سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3888199
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

امدادرسانی به ۲۵۰۰ سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان گفت: ورود سامانه بارشی نسبتا قوی و وقوع سیلاب در روزهای سوم و چهارم فروردین، بیش از 70 روستای استان را تحت تاثیر قرار داد که تاکنون به دو هزار و 503 نفر سیل‌زده امدادرسانی شده است.

رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا گفت: ورود سامانه بارشی نسبتا قوی و وقوع سیلاب در روزهای سوم و چهارم فروردین، بیش از 70 روستای استان را تحت تاثیر قرار داد که تاکنون به دو هزار و 503 نفر سیل‌زده امدادرسانی شده است.

وی بیان کرد: روستاهای سیل‌زده در شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان شامل خاش، سرباز، ایرانشهر، دلگان، سراوان، نیکشهر، فنوج، چابهار و کنارک هستند که امدادگران ما از لحظه شروع بارندگی‌ها در این مناطق حضور داشته و همچنان در حال ارائه خدمات هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اینکه امدادرسانی به سیل‌زدگان توسط ۵۲۳ نفر روز نجاتگر به همراه ۵۳ خودروی امداد و نجات انجام شده است، افزود: در این مدت هفت دستگاه خودرو در شهرستان‌های خاش، چابهار و نیکشهر گرفتار سیلاب شده بودند که توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر رهاسازی و سرنشینان آن‌ها به مکان‌های امن انتقال یافتند.

وی ادامه داد: توزیع ۱۶۰ دستگاه چادر،۸۰۳ تخته پتو، ۳۸۵ تخته موکت،۸۳۰ کیلوگرم نایلون، ۱۶۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۴۳۷ بسته غذایی یک ماهه، ۱۱۸ قوطی کنسرو، ۵۱۶ کیلوگرم حبوبات و ۱۵۰ کیلوگرم برنج، شعله والور و فانوس، چای، قند و شکر و موادشوینده از دیگر اقدامات هلال احمر استان در مناطق سیل‌زده بوده است.

بیش از 90 درصد مردم جنوب استان غربالگری کرونا شدند

راشکی در ادامه به اجرای طرح غربالگری در راستای مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: طرح ملی غربالگری بیماری کرونا از 14 اسفندماه توسط جمعیت هلال احمر استان آغاز شده و همچنان تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این طرح در مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌های مختلف استان در حال اجراست، اظهار کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، تاکنون بیش از 90 درصد جمعیت جنوب استان به صورت حضوری و غیرحضوری غربالگری ویروس کرونا شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: نیروی انسانی حاضر در اجرای این طرح ۴۵۶ نفر پرسنل و یک‌هزار و 792 نفر امدادگر داوطلب است. در این طرح، افراد تب‌دار شناخته شده و به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام
captcha