آغاز به کار ۱۰۰ مربی قرآنی زبده در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3889877
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

آغاز به کار ۱۰۰ مربی قرآنی زبده در سیستان‌وبلوچستان

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف سیستان‌وبلوچستان گفت: دوره‌های آموزش و تربیت مربی قرآن در سال‌های ۹۷ و ۹۸ برگزار شد که نتیجه آن تربیت ۱۰۰ مربی قرآنی زبده بوده که از امسال کار خود را در مساجد، مدارس و مؤسسات قرآنی آغاز می‌کنند.

مرتضی کوچکی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: دوره‌های آموزش و تربیت مربی قرآن کریم در سال‌های ۹۷ و ۹۸ برگزار شد که نتیجه آن تربیت ۱۰۰ مربی قرآنی زبده بوده که از امسال کار خود را در مساجد، مدارس و مؤسسات قرآنی آغاز می‌کنند.

وی بیان کرد: اداره امور قرآنی از سال ۹۶ با تأسی از سند توسعه فرهنگ قرآنی کشور و همسویی با دستگاه‌های قرآنی همکار در طول سال اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع برای بالا بردن سطح کیفی آموزش قرآن کرده است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان افزود: طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم با مشارکت بخش خصوصی (مؤسسات قرآنی) از جمله طرح‌هایی است که هر ساله در سطح مساجد و موقوفات قرآنی اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: دوره‌های آموزش و تربیت مربی حفظ، روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم نیز از دیگر فعالیت‌های اداره امور قرآنی است که نتیجه آن، تربیت مربیانی توانمند در زمینه آموزش قرآن است و نیاز مؤسسات و مدارس قرآنی را رفع می‌کند.

کوچکی ادامه داد: دوره‌های ارتقای سطح داوران نیز با اعزام ایشان به قم جهت بالا بردن سطح داوری و کیفیت برگزاری مسابقات قرآنی برگزار می‌شود. همچنین جهت بالا بردن سطح اجرا و موفقیت متسابقان در مجامع قرآنی کشور و بین‌الملل، دوره‌های ارتقای سطح متسابقان قرآنی برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان گفت: آموزش مجازی متقاضیان حفظ قرآن کریم نیز از طریق پایگاه حفظ مجازی قرآن کریم از طریق ثبت نام متقاضیان در پایگاه اینترنتی www.quranhefz.ir انجام می‌شود و هم‌اکنون ۱۸۰ نفر در حال بهره‌مندی از خدمات این پایگاه اینترنتی هستند.

انتهای پیام
captcha