کم‌توجهی؛ مهمترین مانع قطع زنجیره انتقال کرونا
کد خبر: 3892921
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

کم‌توجهی؛ مهمترین مانع قطع زنجیره انتقال کرونا

استاندار سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه آمار و نمودارها حاکی از افزایش روند شیوع کرونا است، افزود: کم‌توجهی مردم مهمترین مانع قطع زنجیره انتقال این بیماری است.

کم‌توجهی مردم مهمترین مانع قطع زنجیره انتقال کرونا استبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان‌وبلوچستان، صبح امروز، یکم اردیبهشت‌ماه در نشست شورای معاونان و مدیران ستادی استانداری گفت: شیوع کرونا که سلامتی و حیات جامعه بشری را تهدید می‌کند، همانند بسیاری نقاط جهان در کشور ما نیز متأسفانه رو به افزایش است و مقابله با آن، همکاری همه‌جانبه همه گروه‌ها را می‌طلبد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: این بیماری شرایط زندگی را تغییر داده و باید تا کاهش تب شیوع کرونا، نکات بهداشتی و توصیه‌هایی مانند طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم تا هرچه زودتر به شرایط عادی برگردیم.

وی اظهار کرد: همراهی مردم و علما، که علی‌رغم علاقه شدید و پایبندی به اجرای مراسم مذهبی به جماعت، از جمله برگزاری نماز جمعه، توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده و از تجمعات خودداری کردند، بسیار ستودنی است. متأسفانه آمار و نمودارها حاکی از افزایش روند شیوع کرونا است؛ کم توجهی مردم مهمترین مانع قطع زنجیره انتقال این بیماری است؛ اگر همکاری مردم را نداشته باشیم، قطعا برای مهار کرونا با مشکل جدی روبه‌رو خواهیم شد.

موهبتی با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان بیان کرد: ماه رمضان امسال متفاوت از سال‌های دیگر خواهد بود در شرایط فعلی، برای حفظ سلامتی مردم، مجبوریم حداقل تا نیمه اردیبهشت، از برگزاری تجمعات مذهبی و نمازهای جماعت جلوگیری کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گفت: شکستن قرنطینه خانگی و برگزاری هرگونه تجمع و مراسم، قطعاً وضعیت را بحرانی‌تر خواهد کرد؛ بنابراین باید در این راستا، مذاکراتی با علمای شیعه و سنی داشته و از شیوه‌های اقناعی و توجیهی استفاده شود.

وی اضافه کرد: مردم باید بحران کرونا را جدی‌تر بگیرند؛ گاهی مشاهده می‌شود که به هشدارها توجه نکرده و در اماکن عمومی، بدون دستکش و ماسک حضور پیدا می‌کنند؛ رسانه‌ها باید به بالا بردن آگاهی‌های مردم نسبت به آموزش‌های حقوق شهروندی و مسئولیت‌های اجتماعی کمک کنند.

استاندار اظهار کرد: در حال حاضر نتیجه آزمایش 475 بیمار در سطح استان، نسبت به ویروس کووید 19 مثبت بوده و متأسفانه در این مدت، 43 بیمار کرونایی نیز جان خود را از دست داده‌اند؛ البته تعداد بیماران حاد تنفسی که برخی مشکوک به کرونا هستند، بیش از دو هزار نفر در استان است.

رئیس شورای تأمین استان در ادامه با اشاره به اهمیت نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب با نام سال «جهش تولید» و تحقق این مهم، گفت: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری باید جلسات مرتبط با مباحث رونق و جهش تولید در استان را به طور مرتب برنامه‌ریزی و برگزار و جلسات و عملکرد شهرستان‌ها را نیز به دقت رصد و کنترل کند.

انتهای پیام
captcha