۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به سیستان‌و‌بلوچستان ابلاغ شد
کد خبر: 3894536
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به سیستان‌و‌بلوچستان ابلاغ شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان‌و‌بلوچستان گفت: مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل بند الف تبصره ۱۸ امسال به‌عنوان تسهیلات اشتغالزایی به این استان ابلاغ شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری، ماندانا زنگنه، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار شب گذشته، 7 اردیبهشت‌ماه در کار‌گروه تخصصی اشتغال استان گفت: مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل بند الف تبصره ۱۸ امسال به این استان ابلاغ شده و براساس اعتبار ابلاغی پیش‌بینی می‌شود با اعطای این تسهیلات زمینه اشتغال ۴۰ هزار نفر در استان فراهم شود.

وی ادامه داد: به‌منظور بهره‌گیری هر چه سریع‌تر از این تسهیلات ۷ بانک عامل مکلف شدند تا یک هفته آینده طرح‌های مختلف اشتغالزایی استان را مورد بررسی قرار دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به تسهیلات اشتغال روستایی گفت: منابع تسهیلاتی مرحله پنجم تسهیلات روستایی تأمین و به‌زودی به بانک‌های عامل استان ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: عملکرد سیستان و بلوچستان در جذب تسهیلات روستایی در چهار مرحله قبلی کاملاً جذب شده به طوری که موفق به کسب رتبه سوم پرداخت بین استان‌های کشور شد.

زنگنه ادامه داد: طرح اشتغال روستایی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت محسوب می‌شود که با هدف ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی در سال‌های اخیر به اجرا در آمده است.

وی با اشاره به اهداف بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه گفت: در قالب این ماده قانونی اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تأکید بر اشتغال جوانان، دانش‌آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی مورد تأکید است.

زنگنه با اشاره به برخی مشکلات تسهیلات بخش کشاورزی ماده ۱۸ گفت: عدم تأمین یارانه برای بخش کشاورزی در این‌ ماده سبب شد تا تسهیلات این بخش با نرخ سود ۱۴ درصد ارائه شود که عدم استقبال فعالان این حوزه را در پی داشته است.

انتهای پیام
captcha